Annons

20D från utlandet?

Produkter
(logga in för att koppla)

wilén

Avslutat medlemskap
Hej !
okej efter allt jag läst och eftersom jag gillar min kompis 10d så har jag besämt mig för att jag vill lägga vantarna på en 20d.

Men frågan är är det någon här som beställt sin från säg tyskland? eller är det någon som vet om det är så att det är samma efterfrågan där, eller har canon skickat fler kameror till något land där efterfrågan är mindre...

Är det någon som har några tips på bra ställen man kan beställa ifrån? det vore dock bra om jag kan få tag i den före den 3 oktober, så då kanske det inte går från usa?

Har hittat http://www.ny-camera.net/ i tyskland, någon som har erfarenheter där?

/marcus

Finns dom inne på t.ex BHphotovideo och beställer en måndag kan du ha sakerna på onsdag.

Svårigheten om du köper inom sverige lär vara att hitta en, jaga småbutiker. Tyskland vet jag inte, har inte prövat.

BHphoto funkar fint, men tänk på att det läggs på moms på hela beloppet. Det är dock ingen tull på digitalkameror.

Att beställa från B&H är smärtfritt och enkelt.... men tänk på att det tillkommer moms på frakten! B&H vill helst använda UPS/FedEx/USPS Global vilket blir gissningsvis 50-60 dollar i frakt, på detta tillkommer en "hanteringsavgift" eller "brokerage fee" som man lägger på här i sverige vilken även den uppgår till ett antal hundra kronor. Frakten kan alltså bli ca 1000 kronor. Med andra ord du sparar inte speciellt mycket pengar att köpa från B&H, och tänk på att du inte har någon svensk/europeisk garanti heller! Betydligt enklare att köpa inom EU då du slipper MOMS och "hanteringsavgift".

Mitt tips är att du köper en riktigt billig weekend resa till NY och köper kameran på plats.

/Lasse

ANNONS
Götaplatsens Foto