Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
20D, full recension på Dpreview
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Mats Björnström
Aktiv medlem
Äntligen! Tack för länken.
Lednam
Aktiv medlem
I konklusionen står bl.a.
"The real question is how many current digital SLR owners will see real value upgrading to the EOS 20D. It's certainly a better camera than the 10D (faster, better AF, more features) however when you see side-by-side image comparisons it becomes clear that the increase from six to eight megapixels doesn't make a very large difference to resolution and for the majority wouldn't add any more value to their photographs."
Har någon D20-ägare några synpunkter?
"The real question is how many current digital SLR owners will see real value upgrading to the EOS 20D. It's certainly a better camera than the 10D (faster, better AF, more features) however when you see side-by-side image comparisons it becomes clear that the increase from six to eight megapixels doesn't make a very large difference to resolution and for the majority wouldn't add any more value to their photographs."
Jan L
Avslutat medlemskap
Lednam skrev:
Antar att du menar 20D;-) Jag kan väl i princip bara hålla med - att uppgradera från 10D till 20D är långt ifrån självklart. Själv gick jag dock från D60 till 20D och då var skillnaden större. Inte minst vad gäller den betydligt bättre autofokusen - D60 med sina 3 fokuspunkter tog ibland lång tid på sig, när den inte missade helt och hållet... Fotograferar man rörliga motiv - och det gör jag - så uppskattas också skillnaden mellan 3,5 och 5 bilder i sekunden.
Vad gäller antalet pixlar så känns det som den minsta förbättringen - jag har sedan länge använt D60-bilder till utfallande A4 i tidskriftstryck utan problem. En klar förbättring är dock 20D:s lägre brus - inte minst på höga ISO-tal.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Tja, behöver man en snabbare kamera med bättre AF så uppgraderar man nog.
Man jämför t.om ´bildkvaliteten med Mark II och 20D hävdar sig bra.
Skulle jag byta min 300D så sneglar jag på Konicas nya med bildstabilisering. 6Mpix eller 8Mpix kan i stort sett kvitta. Kanske hakar Canon på så småningom, de kan ju det där med IS.
Man jämför t.om ´bildkvaliteten med Mark II och 20D hävdar sig bra.
Skulle jag byta min 300D så sneglar jag på Konicas nya med bildstabilisering. 6Mpix eller 8Mpix kan i stort sett kvitta. Kanske hakar Canon på så småningom, de kan ju det där med IS.
JalleS
Aktiv medlem
Du borde också ha med nästa stycke...
"New entrants to this segment of the market however, those upgrading from the likes of the Digital Rebel or from prosumer level digital cameras, should have the EOS 20D high on their list, it's the best in its class."
Och som sagt... den heter 20D och inte D20
--jalle
"New entrants to this segment of the market however, those upgrading from the likes of the Digital Rebel or from prosumer level digital cameras, should have the EOS 20D high on their list, it's the best in its class."
Och som sagt... den heter 20D och inte D20
--jalle
Lednam skrev:
I konklusionen står bl.a.
salar
Aktiv medlem