Annons

20d testbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Yankee

Aktiv medlem
Fått förfrågningar om testbilder samt läst att massa att andra är sugen på att se.

Därför tog jag som rookie och inte ens kan ställa in kameran helmanuellt tre kort med autoinställning (utom nattporträtt, längre slutartid) så ni får se.

Ingen studio, ingen photoshop, inget alls, från kameran till fotosidan.se

Ligger under min profil och albumet 20d.

(tyvärr hittade jag ingen blondin mot en ljus bakgrund)

Tog en bild med ISO1600 här om kvällen i min lilla pappstudio. La lite "bakljus i studion precis som vi fick testa på studiofotokursen. Vad tycks?

http://hem.bredband.net/weimat/IMG_9092.JPG

File Name
IMG_9092.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 20D
Shooting Date/Time
2004-09-28 23:44:40
Shooting Mode
Aperture-Priority AE
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/250
Av( Aperture Value )
2.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
-2
ISO Speed
1600
Lens
90.0mm
Focal Length
90.0mm
Image Size
3504x2336
Image Quality
Fine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
-1 1/3
Red-eye Reduction
Off
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
Parameters
Tone Curve Standard
Sharpness level 0
Color tone Normal
Color Space
sRGB
Noise reduction
Off
File Size
3545KB
Custom Function
C.Fn:00-0
C.Fn:01-0
C.Fn:02-0
C.Fn:03-0
C.Fn:04-0
C.Fn:05-0
C.Fn:06-0
C.Fn:07-0
C.Fn:08-0
C.Fn:09-0
C.Fn:10-0
C.Fn:11-0
C.Fn:12-0
C.Fn:13-0
C.Fn:14-0
C.Fn:15-0
C.Fn:16-0
C.Fn:17-0
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
Mats Weimarsson

Bilagor

• img_9092.jpg
    img_9092.jpg
    45.1 KB · Visningar: 612
Har nu också lagt upp en bild tagen med ISO3200, men den har också kraftig skakningsoskärpa, som jag gillar i detta fallet.

Powershooter skrev:
Responsen är ju oerhörd! Måste bero på att ingen är intreserad. Jag lägger ner.

...nu ska du inte vara tjurig ;-) så här är det naturligtvis:
dom som inte har beställt en 20D är bara avundsjuka för att dom inte kommer att få någon, och vi som har beställt en 20D och inte fått den ännu, är ju bara så avundsjuka på dig som redan har fått din, hehe.

Jag i alla fall, är mycket imponerad av det låga bruset vid ISO 1600 (fullt användbara kort blir det ju även på dessa höga ISO-tal).

Fin bild förresten

:) Håkan, nr 33 i kön på huset hos Cyberphoto, OK jag är avundsjuk på alla som fått sina 20D redan ;-)

HURRA! Äntligen en trevlig prick som reagerar. Lite småtjurig är jag nog ändå.
Tyckte det var lite behändligt att fota modelldockor, de har ju tålamod så att säga.
Jag var nr 4 hos Cyber. Två hängningar har jag fått. Ena gången var det bara att slå av och på kameran och första gången fick jag ta ur batteriet.

Powershooter skrev:
HURRA! Äntligen en trevlig prick som reagerar. Lite småtjurig är jag nog ändå.
Tyckte det var lite behändligt att fota modelldockor, de har ju tålamod så att säga.
Jag var nr 4 hos Cyber. Två hängningar har jag fått. Ena gången var det bara att slå av och på kameran och första gången fick jag ta ur batteriet.
[/QUOTE]

Asch, du verkar ju riktigt glad ju ;-)

Fick ett tips om hängningarna och batteriurtagning:
det kan vara så att batteriet inte får kontakt med blecket i botten ordentligt. Om det blev en "hängning", så skulle man försöka med en lång pinne eller dyligt, böja blecken i botten på "batterilådan" i kameran mot sig (mycket försiktigt). Kanske kan det hjälpa?

Powershooter skrev:
Tyckte det var lite behändligt att fota modelldockor, de har ju tålamod så att säga
Hehe :)

:) Håkan

Bruset ser mycket bra ut i jämförelse med min 10d.
Sista jobb jag gjorde var jag tvungen att använda 1600 på visa bilder och dem såg förjävliga ut!!! Sorry för min dåglig Svenska idag.... jag måste vara trött... ;)
MVH
Lee

ANNONS
Götaplatsens Foto