Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
3 månader för en SB-400!
- Trådstartare Calliii
- Start datum
Teodorian
Aktiv medlem
Tyckaren skrev:
-------------------------------------------------Jag vet massor av mina kunder som fått sin blixt - men det är klart de fyllde ju sina papper precis som man skulle. De som ännu inte fått sin blixt verkar vara de som slarvat...
Hälsningar
Adam
Jag köpte två D40 och två D40X i juni 2007. Från Scandinvian Photo medföljde SB-400-blixten - så bra! Från de andra leverantörerna (Elgiganten och TBH.se) var så inte fallet. Jag skickade in två kuponger (struntade i den fjärde blixten!) och kvitton i mitten av juli till Nikon. En av de två blixtarna kom 11/10 medan den andra ännu inte kommit. Vari ligger mitt slarv?!
Teodorian
Aktiv medlem
Calliii skrev:
Får man fråga varför du totalt köpte fyra stycken..?
Det undrar jag också! En D40 och en D40X är nu sålda. Den andra D40X-kameran är ute till försäljning här på fotosidan medan den kvarvarande D40:n är min frus.
Michael f8
Aktiv medlem
Tyckaren skrev:
-------------------------------------------------
Jag blir mellan raderna lite förbannad på dina inlägg.
Du skulle alltså kunna tänka dig att byta märke eftersom du inte fått din GRATIS blixt? Gör det då, så kan Nikon leverera din blixt till någon annan.
Jag har jobbat i butik väldigt länge nu, och tror att jag har lite insikt hur det fungerar i leverantörsledet. Alla respektive säljländer lägger 6 månader i förväg en plan över vad de vill ha levererat = nu lägger de planen för maj - oktober. Inte så konstigt egentligen - ingen tillverkare vill tillverka mer än vad som går åt. En grisfarmare vill ju inte gärna ha massor av slaktfärdiga grisar mitt i sommaren - utan till julen när efterfrågan är som störst.
Om nu leverantören lanserade en kampanj som gick högt över förväntan (Nikon har nu över 50% marknadsandel på DSLR, Canon <30%) = säljer mer än planen så är det inte bara att snyta fram en massa produkter ur skjortärmen - men visst är det tråkigt för dig att det dröjer.
Jag vet massor av mina kunder som fått sin blixt - men det är klart de fyllde ju sina papper precis som man skulle. De som ännu inte fått sin blixt verkar vara de som slarvat...
Hälsningar
Adam
En försäljare som inte vet skillnaden mellan GRATIS och INGÅR i KÖPET, ett så kallat; paketpris är skrämmande.
Här är en indikation på att ha jobbat i butik länge inte behöver ge någon kompetens i svenska konsumentlagar.
Vad din liknelse med grisfarmaren, som både levererar under hela året och levererar till högsäsonger, vet jag inte vad du vill säga med. Kan du utveckla?
Du verkar ha bra koll på hur dina kunder fyller i pappren, otroligt att insyn i dessa detaljer, hur trovärdigt du är där, är upp till var och en att avgöra .
/Michael