Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D Problem - Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

HNRK

Ny medlem
Jag behöver verkligen hjälp nu.
Igår när jag var ute och fotograferade så blev bilderna svarta. Eller inte helt svarta, men större delen. Som att något skulle vara ivägen.
Är det någon som vet vad det är för fel på min kamera?

Skickar med en bild. Ungefär så här blir bilderna. Se bifogad bild.

http://www.henrikbroden.com/test.jpg

Hej

Vad hade du för inställningar på kameran?

Mer info tack!

Bästa hälsningar

Omar Brännström

Hej

Lite spontant tänkte jag att du har använt blixt och snabbare tid än kamerans blixtsynktid 1/200s.

Men då borde det kanske vara svart där uppe istället?

Skumt!

MVH

Omar

Fotade på Programautomatik
200 ISO.
+- -1
1/400

Då det blev svart första gången. Nu blir det likadant på alla bilder. Oavsett inställningar.

det verkar som att din ridåslutare inte är i synk längre. har du garanti kvar, lämna in den.
Har du ingen garanti kvar, sälj den på postorder....nääå där skämtade jag.
Jag skulle nog lämnat in den på service, eller ialla fall bett någon klok återförsäljare kolla på den och se vad det kostar att laga. Jag hade samma problem på min Canon 650 (filmkamera) Den var jag förövrigt väldigt nöjd med, men innan jag kastade den i soptunnan strippade jag den på batterier och andra gummisaker som kanske skulle komma till användning...

ANNONS
Götaplatsens Foto