Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350/20D Uppsalabutik där man kan få känna på

Produkter
(logga in för att koppla)

Bass

Aktiv medlem
Tjenare grabbar =)
Någon som vet någon bra butik i Uppsala där man kan känna på båda kamerorna samtidigt? Även som har objektiv man kan få titta lite på?
Tycker det är så svårt för buktikerna har alltid bara den ena eller den andra =/

Prova Uppsala Fotokompani på drottninggatan. De har en hemsida: www.ufk.se

Eller så kan du prova Fujifotocenter på vaksalagatan.

Eller Allradio på Bangårdsgatan.

Alla tre har skapligt utbud på Canon, Uppsala fotokompani är nog det ställe som är mest riktat till avancerade användare och proffs av de tre.

Mvh Johan

Uppsala är en värdelös stad när det gäller att få känna å klämma på lite bättre kameror och objektiv. När jag skulle köpa min 20D så gick jag runt till dom stora kända butikerna men ingen hade en på sin höjd hade dom 350D. Objektiv kan man glömma att hitta =)

Skulle någon hitta någon butik så tipsa.

Trist =/ Har varit runt överallt men utan någon lycka! I stockholm då? Något ställe där man testa lite objektiv o så? Samt klämma på 20D o 350D?

I sverige finns väl inte många städer som är tillräckligt stora för att det skall vara motiverat för en kamerabutik att ha alla modeller på hyllan?

Fotokompaniet håller dessutom priser som inte skiljer nämnvärt från näthandlarna, så vill man "klämma" så kan man lika gärna handla där också. Killarna på fotokompaniet brinner för foto och är duktiga på sin sak.

Bästa stället i stan IMO.

Galaxens President skrev:
I sverige finns väl inte många städer som är tillräckligt stora för att det skall vara motiverat för en kamerabutik att ha alla modeller på hyllan?

Fotokompaniet håller dessutom priser som inte skiljer nämnvärt från näthandlarna, så vill man "klämma" så kan man lika gärna handla där också. Killarna på fotokompaniet brinner för foto och är duktiga på sin sak.

Bästa stället i stan IMO.

Dom är säkert jättebra.. fast billiga vet jag inte.. dom ville ha 9800kr för 350D +18-55.. vilket är ruskigt dyrt. På nätet kostar det runt 7500kr eller ex på siba =)

Bass skrev:
Dom är säkert jättebra.. fast billiga vet jag inte.. dom ville ha 9800kr för 350D +18-55.. vilket är ruskigt dyrt. På nätet kostar det runt 7500kr eller ex på siba =)

Instämmer i att Fotokompaniet i Uppsala har mycket bra och kunnig personal. Prisfrågan kan jag inte uttala mig om, men om jag fått betala något mer där än hos billigaste nätbutik har det i så fall varit värt det.

När jag köpte min Minolta 5D inkl kitzoom låg de typ en hundring över Cyberphoto och Scandinavianphoto (kommer inte ihåg om det var med eller utan porto inräknat) och ett fempack Tri-X eller Tmax 100 i 120 format var billigare än på både Photax, Scandinavian photo och Cyberphoto sist jag handlade där. Sådant imponerar stort på mig.

Handla hos elektronikkedjor, där man får läsa högt for personalen ur en brochyr de håller i handen för att de ska hitta svaret på den banalaste fråga man ställer dem om en pryl, eller där personalen hänvisar att "det här är inte min avdelning" när man vill be någon kolla upp lagerstatus på en vara de anonserar, det gör jag bara inte.

ANNONS
Götaplatsens Foto