Annons

350D Trasig skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Björn Bovin

Ny medlem
Hallå!

Fick min 350D i går. Vad upptäcker man när man har packat upp den och laddat baterierna och tar sin första bild.

Jo ingen bild visas i LCD fönstret. helt svart. jag kan se vilken slutare och bländare jag har haft men bilden syns inte alls. laddade in bilderna på datorn och samma resultat.

Och ja jag har tagit bort linsskyddet

Är det någon av er som har haft samma problem.

kommer iof få en ny kamera men ändå irriterande att behöva vänta någon vecka på att den nya skall komma.

/Björn

Menar du att det inte syns någon bild FÖRE du fotar? Men så ska det ju vara på en dslr.

Men efter du fotat så ska du trycka på pil-knappen brevid skärmen och syns ingen bild då är det nåt galet...

Vilken bländare och slutartid visar den då?
Vilket läge har du kameran på?
Minneskort i kameran?

Det är efter jag har tagit kortet som det inte syns något.

och trycker man på förhandsgranska knappen så är det lika dant. En helt svart bild.

Dåligt av Canon. Tycker att dom borde ha byggt bort alla barnsjukdommar vid det här laget.

Provade lite olika inställningar både med och utan blixt.

Visar olika slutare och bländare när jag valde de olika programmen. satte även kameran så att jag kunde välja slutare och blendare själv och hade slutaren på typ 2" och blendare 2.8 men fortfarande helt svart i rutan.

och minneskort fanns i och formaterat i kameran.

Ja, då är det ju förmodligen en DOA (Dead on arrival) och inte en barnsjukdom. Detta händer ju dagligen, att någon köper något som inte fungerar. Bara att meddela butiken detta, så får du en ny kamera.

ANNONS
Götaplatsens Foto