avslut110317
Avslutat medlemskap
vad är bäst för rockfoto i en liten lokal typ debaser, nalen eller liknande? Ett fast 35mm eller ett fast 50mm?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På www.superlativum.se kan du se vad jag tar för bilder med min 35/2 på Debaser!
På www.superlativum.se kan du se vad jag tar för bilder med min 35/2 på Debaser!
Helt OT men, såg på sidan att Popaganda hölls på Eriksdalsbadet i år? Helvete, jag har typ växt upp där (ungefär, på somrarna iaf) och avgudar Vapnet mer än något annat på jorden! Fick fan en mindre ångestattack nu över att jag inte kunde gå dit! >_<
Det var inte lätt att hitta dina bilder.. var finns dom?
Beror väl lite på vilken kamera den kommer användas på också.
Men generellt är det ju skönt mer mer vidvinkel om du ska köra Debaser (speciellt slussen).
Om du vill kunna plåta större scener också så blir dock en 35:a lite kort.
Som Oscar sa, om du har råd så köp båda och testa dig fram.![]()
avslutatmedlemskap sa:vad är bäst för rockfoto i en liten lokal typ debaser, nalen eller liknande? Ett fast 35mm eller ett fast 50mm?
avslutatmedlemskap sa:vad är bäst för rockfoto i en liten lokal typ debaser, nalen eller liknande? Ett fast 35mm eller ett fast 50mm?
aa problemet är att jag bara har stått i publiken och fotat, så jag kan inte riktigt avgöra... ioförsig så står jag ungefär längst fram.. men annars så kan man väll bara stå lite mer åt sidan?Det finns inget som är bäst, det beror på vilken karaktär du vill ha på bilderna. Om du har en zoom så skulle jag råda dig att testköra lite rockfoto med den. Då kan du i efterhand kolla vilka brännvidder du använt på de bilder du gillar mest.
Du kanske får höja ISO väldigt mycket och dessutom kanske får en del skakoskärpa, men det spelar ingen roll, du kan ändå få en uppfattning om vilken brännvid som passar dig bäst genom denna övning.
35/2 har inte fokusmotor, att fokusera med så stor bländare i en så liten sökare är något drygt..
avslutatmedlemskap sa:vad är en crop-camera föresten?