Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

35mm till sony

Produkter
(logga in för att koppla)

jeens

Aktiv medlem
Är sugen på en 35mm lins till min a77. Vad skulle man välja istället för den lite för dyra sigma 35/1,4 art? Vågar man ta den tokbilliga sony 35/1,8?
Vad rekomenderas annars?

Mvh jens

Sigma 30mm f/1,4 DC med HSM om du vill ha tyst fokusering.

Sigmas nya 35:a tecknar ut fullframe. Därav priset.

Sony 35mm om du vill komma undan billigt och kan leva med att fokusen låter.

Sigma 30mm om du vill ha ultraljudsmotor.

Sigma 35mm om du vill ta med objektivet till fullformat senare.

Själv skulle jag börja med att se om det går att hitta något av de första två beg. Då går det alltid att sälja med minimal förlust, även om begmarknaden för Sony är lite... hrm... trög.

Sonys 35/1,8 är en liten topptestad pärla rent optiskt, rekommenderas. Scandinaviophoto har en begagnad för 1195kr, det är bra, jag gav 2495 för min för ett år sedan

Ja det är ju bildkvaliteten som är viktigast(i mitt fall) så för priset(169euro) verkar sony 35-1,8 va ett fynd.
Tanken på fullformat finns såklart och då blir ju dyrare(799euro) sigma 35-1,4 art intressant. Även
Zeiss Distagon 24/2,0 SSM finns med i tanken, dock dyr(649euro) så det är ju svårt att bestämma sig...
Några tycken och tankar mellan sigma och zeiss då?
mvh jens

ANNONS
Götaplatsens Foto