Annons

360 grader produktfoto.

Produkter
(logga in för att koppla)

Svedle

Aktiv medlem
Hej.

Jag behöver få tag på en roterande platta med markeringar runt om var tionde grad typ för att kunna fota 360 graders produktbilder. Har bara hittat EzSpin men de verkar inte finnas i sverige och de skickar inte hit heller verkar det som. Behöver inte vara någon automatiserad variant. Jag kan snurra snurran själv om man säger så.

Jag behöver inte få tips om skivspelare eller drejskivor eller annat. Vill gärna ha tag på en produkt som faktiskt är utvecklad för ändamålet..

Finns det någon i detta avlånga land som vet om detta går att köpa i sverige???
 

iBoat

Aktiv medlem
Hej.

Jag behöver få tag på en roterande platta med markeringar runt om var tionde grad typ för att kunna fota 360 graders produktbilder. Har bara hittat EzSpin men de verkar inte finnas i sverige och de skickar inte hit heller verkar det som. Behöver inte vara någon automatiserad variant. Jag kan snurra snurran själv om man säger så.

Jag behöver inte få tips om skivspelare eller drejskivor eller annat. Vill gärna ha tag på en produkt som faktiskt är utvecklad för ändamålet..

Finns det någon i detta avlånga land som vet om detta går att köpa i sverige???
Jag har haft det behovet en gång och då löste jag det genom att tillverka en rund platta i vit plexi som jag sedan monterade på ett stativhuvud med gradmarkeringar. Ganska enkelt fixat, men det var en liten produkt . Större produkter fungerar nog inte med den metoden.

10° mellan tagningarna låter väldigt mycket, jag var nere på 2° innan jag tyckte det blev acceptabelt.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Kan man inte bara slakta en gammal LP-skivspelare och modifiera den genom att lägga på en bit utskuren vit kartong ovanpå och sedan rita upp gradmarkeringar 360 grader runt om som man roterar efter. Man behöver inte ens heta MacGyver för att klara av en sån grej. :)

/ Magnus
 

iBoat

Aktiv medlem
Vilka program använder ni för att sätta samman den här typen av bilder?
Hej Rickard!
Den gången använde jag helt enkelt iMovie. Simpelt, men det fungerar. Det är bara att läsa in alla bilder och exportera ut en film i QT eller något annat format. Även om jag vara nere på 2 graders förflyttning så syns de små hacken litegrann, så en grads förflyttning hade nog varit bättre.
 

defiant

Aktiv medlem
Hej Rickard!
Den gången använde jag helt enkelt iMovie. Simpelt, men det fungerar. Det är bara att läsa in alla bilder och exportera ut en film i QT eller något annat format. Även om jag vara nere på 2 graders förflyttning så syns de små hacken litegrann, så en grads förflyttning hade nog varit bättre.
vet du någon lösning för oss som inte kör Mac?
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Hej Rickard!
Den gången använde jag helt enkelt iMovie. Simpelt, men det fungerar. Det är bara att läsa in alla bilder och exportera ut en film i QT eller något annat format. Även om jag vara nere på 2 graders förflyttning så syns de små hacken litegrann, så en grads förflyttning hade nog varit bättre.
Ok, tack för tipset!
 
ANNONS