Annons

400D - Sensorrengöring problem

Produkter
(logga in för att koppla)

tobiasschroder

Aktiv medlem
Hallå!

Tänkte jag skulle rengöra kameran. Hade 2/3 kvar på batteriet, tänkte det skulle räcka, men kameran säger nu att batteriet är för svagt och att spegeln kommer att fällas ner igen och att jag ska avsluta rengöringen. Har stått så nu i runt 5 minuter. När kommer den att fällas ner? Eller måste jag göra något speciellt.

"Batteriladdning är svag. Spegeln fälls ned snart. Avbryt rengöringen nu."

Står det.

DLich skrev:
Hallå!

Tänkte jag skulle rengöra kameran. Hade 2/3 kvar på batteriet, tänkte det skulle räcka, men kameran säger nu att batteriet är för svagt och att spegeln kommer att fällas ner igen och att jag ska avsluta rengöringen. Har stått så nu i runt 5 minuter. När kommer den att fällas ner? Eller måste jag göra något speciellt.

"Batteriladdning är svag. Spegeln fälls ned snart. Avbryt rengöringen nu."

Står det.

Stäng av kameran, sätt power till off så fälls spegeln ner.

Okej, är det säkert det då? Står väl i manualen att man inte ska stänga av, eller är det bara när man håller på att rengöra?

DLich skrev:
Okej, är det säkert det då? Står väl i manualen att man inte ska stänga av, eller är det bara när man håller på att rengöra?

Japp, det står tom att när man är klar stänger man av kameran för att stänga slutaren och fälla ner spegeln.

casting skrev:
Japp, det står tom att när man är klar stänger man av kameran för att stänga slutaren och fälla ner spegeln.
Okej, missade nog det.

Har stängt av kameran nu, och spegeln fälldes ner. Tack så mycket för hjälpen! :)

Ska nu ladda batterierna... :)

ANNONS
Götaplatsens Foto