Annons

550d och err50

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Någon mer som har problem med inbyggda blixten i 550d? När jag fäller upp inbyggda blixten, eller automatiskt i grönt programläge (vilket jag inte använder, men har testat), står det "busy" på lcd-skärmen och sen dyker felmeddelande err50 upp, vilket betyder elektriskt fel av något slag. Jag har laddat om senaste firmware 1.0.9 några gånger, tagit ur, bytt och laddat batterier, men problemet kvarstår. Med blixt i blixtskon fungerar det utmärkt. Jag har prövat att koppla ur brusreducering och liknande inställningar som skulle kunna ta datakraft, men funkar ändå inte.

Någon mer som har problem med inbyggda blixten i 550d? När jag fäller upp inbyggda blixten, eller automatiskt i grönt programläge (vilket jag inte använder, men har testat), står det "busy" på lcd-skärmen och sen dyker felmeddelande err50 upp, vilket betyder elektriskt fel av något slag. Jag har laddat om senaste firmware 1.0.9 några gånger, tagit ur, bytt och laddat batterier, men problemet kvarstår. Med blixt i blixtskon fungerar det utmärkt. Jag har prövat att koppla ur brusreducering och liknande inställningar som skulle kunna ta datakraft, men funkar ändå inte.

har själv 550D men inte fått detta fel, har du kontaktat canons kundtjänst eller butiken du köpte kameran av ? hoppas det löser sig :)

Jag har inte en susning, och drar till med en ren chansning.

I en annan tråd fanns ett helt annat fel associerat med blixt.
Om det finns ett skräp under en av bladfjädrarna i blixtskon så blir kameran lurad på något vis. Lösningen i den tråden var att med en knappnål pilla rent under bladfjärarna.

Som sagt, en ren chansing, men kanske värt att testa

Petter ...

ANNONS
Götaplatsens Foto