Annons

5d II vs 1D III beg.

Produkter
(logga in för att koppla)

Brav

Aktiv medlem
Hej!
Har nu en 30D och tänker snarast uppgradera huset. Fotograferar mycket macro men även annat. Dock inte snabba skeenden som sport eller flygande fågel. Viktigt för mig är hög bildkvalitet (vem vill inte ha det?) samt låg brusnivå. Använder oftast bara mittpunkts-AF och vill ha ett hus med träffsäker AF. Vilket hus skulle ni rekommendera? Pros and cons.
mvh,
Tommy

Hej! ...mycket macro men även annat. Dock inte snabba skeenden som sport eller flygande fågel. Viktigt för mig är hög bildkvalitet (vem vill inte ha det?) samt låg brusnivå. Använder oftast bara mittpunkts-AF och vill ha ett hus med träffsäker AF. Vilket hus skulle ni rekommendera? ... Tommy

Enkelt val mellan de två du nämner: 5D II. Den levererar allt det du vill ha. Jag har båda, och för de ändamål du listar upp så är 5D II en perfekt kamera.

Det är vid snabba skeenden som 1d har sin stora fördel. Fotar du inte det duger nog 5d:s AF bra.

Vädertätningen på 1d är i en helt annan klass. Är det viktigt?

Min spontana reaktion är att 5d är huset för dig, då du bara vill åt hög bildkvalitet och inte fotar något som är krävande för AF.

ANNONS
Götaplatsens Foto