Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5DMkII + EOS Utility + OSX = badboll

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av EOS Utility med nya 5D MkII på en Mac?

Jag har testat en hel del nu och blir snart galen. Som mest har jag lyckats ta fyra bilder i rad utan att ha fått badbollen, men i snitt är det två bilder och sedan stopp. Den tröttnar helt enkelt efter någon bild. Jag behöver inte göra något speciellt verkar det som, utan den bara somnar.

Enda sättet att bli av med badbollen är tvångsavslutning. Startar jag igen är bollen kvar. Jag måste stänga av och koppla ifrån kameran, innan jag startar programmet igen. Jättekul!

OSX 10.5.6 på en MacPro av nuvarande modell och EOS Utility 2.5.1.1

Jag har testat programmet nu med en 400D och inte lyckats få det att hänga sig, så därför lägger jag tråden här och inte under programvaror. Eländet verkar ju hänga ihop med kameran.

Jag har även Windows installerat på maskinen, men där lyckades jag inte ens få programmet att erkänna att det fanns någon kamera inkopplad.

Que?
 

matlep

Aktiv medlem
Ingen lösning, men jag har samma problem, dock inte lika frekvent som dig. Upplevde mest att det blev så när jag körde livewiew till datorn.
/M
 
ANNONS