Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200/4 vs /2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Wictor Johansson

Aktiv medlem
Hej!

Har funderat massor nu och kan inte bestämma mig mellan Canons 70-200/4 eller Sigmas 70-200/2.8.

Jag är inte i jättestort behov av just 2.8 men jag kanske kommer sakna det när det behövs.. Sen det mesta man läst så är Canon skarpare. Jag fotar med en 5d mark ii så det kanske är Canon som gäller?

Tips uppskattas!

Mvh Wictor

Jag tror att det stora verklighetsupplevds skillnaden kommer bli snabbheten i AF. Skärpa och kontrast är ungefär lika utom vid ytterkanterna där Canons är överlägsen.

/Stefan R. Nilsson

Japp. Canon "jagar" inte fokus utan träffar direkt. Mkt märkbart, men ändå försumbart såvida man inte fotar snabba sporter.

/Stefan R. Nilsson

Beror väl lite på vilket Sigma du tänker på. Menar du den senaste OS-modellen med stabilisering så ska den ju frånsett lite kantoskärpa vara enorm. Den skulle jag lätt köpa, även om jag idag har f/4IS och har haft f/2.8IS II. Sigman går ju att få för niotusen

ANNONS
Götaplatsens Foto