Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
8 mp 2/3" size (8.8 x 6.6 mm) sensor
- Trådstartare sagan
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Jag tycker folk verkar vara besatta av sina Megapixlar, polaren köpte en 5MP för inte så länge sedan, olympus, ny, han använder inte den på 5, behövs oftast inte. Köpte den mer för att det är en bra kamera på andra sätt. Jag hade en 2MP och var nöjd, bytte upp mig till en E-10, inte för att den har 4MP, utan för att det är en bättre kamera än min gamla A40.
Canon D30 är alldeles utmärkt fortfarande, den har 3MP.
Viktigast med många MP är väl om man gör stora printningar, så länge man använder en skärm eller små printar spelar det inte så mycket roll om man inte beskär i jättemängder, men då kommer ju ofta objetiven till korta.
Ner med MP hysterin. Men det är väl mer än fråga om sandlåde krigen, min sandlåda är större än din.
Viktigast med många MP är väl om man gör stora printningar, så länge man använder en skärm eller små printar spelar det inte så mycket roll om man inte beskär i jättemängder, men då kommer ju ofta objetiven till korta.
Ner med MP hysterin. Men det är väl mer än fråga om sandlåde krigen, min sandlåda är större än din.
Fredric C
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Jag tycker folk verkar vara besatta av sina Megapixlar, polaren köpte en 5MP för inte så länge sedan, olympus, ny, han använder inte den på 5, behövs oftast inte. Köpte den mer för att det är en bra kamera på andra sätt. Jag hade en 2MP och var nöjd, bytte upp mig till en E-10, inte för att den har 4MP, utan för att det är en bättre kamera än min gamla A40.
Håller med fullstädigt. Antalet pixlar säger inte mycket om den bildkvalitet, oavsett om det är för bildskärm eller utskrift, man kan uppnå med en specifik kamera. Det har blivit lite väl "fokuserat" på pixlarna.
Mvh/Fredric