Annons

Olympus EC-20 Och Div.optik

Michael Buch

Aktiv medlem
Hej,

Så har jeg fået testet min EC-20 och ikke mindst min 50-200 2,8-3,5 SWD.

Ligger lige de første test billeder ind her.

Bedøm selv men indtil videre er jeg godt tilfreds og har fået hvad jeg forventet.

Skal lige sige at AF i 50-200 SWD køre ganske hurtig, ikke som 12-60 optikken men det er tæt på og meget hurtigere end den gamle version af 50-200.

Mvh
 

Michael Buch

Aktiv medlem
I Danmark :)

Jeg sidder lige og kigger billederne igennem, så skal der nok komme lidt på, tester EC-20 på alle mine 3 optik.

ALLE BILLEDER ER ORGINALE SOM TAGET OG HAR IKKE VÆRET IGENNEM PHOTOSHOP
 
Senast ändrad:

henq

Aktiv medlem
Stort tack för bilderna men jag antar att det är förminskade bilder och inte 100% crop? Lite lurigt att bedöma kvalitén med fotosidans 400-pixelsbegränsning. Kan du posta originalen nånstans?
 

Knight Palm

Aktiv medlem
EC-20

Jag kan tänka mig att f/7.0, dvs 4x telezoomen med EC-20 är inga problem för E-3'ans känsliga autofokus.

Jag har gamla modellen av 4x telezoomen och tänker behålla den ett tag till. Investerar nog i en EC-20 härnäst istället. Vad jag har förstått, så är det en förstklassig konverter till de ljusstarkare objektiven.
 

Michael Buch

Aktiv medlem
Re: EC-20

Sundvisson skrev:
Jag kan tänka mig att f/7.0, dvs 4x telezoomen med EC-20 är inga problem för E-3'ans känsliga autofokus.

Jag har gamla modellen av 4x telezoomen och tänker behålla den ett tag till. Investerar nog i en EC-20 härnäst istället. Vad jag har förstått, så är det en förstklassig konverter till de ljusstarkare objektiven.
Ja Ti der står noget i manualen om at den kun kan bruge det AF punkt i centrum, hvis optikken er over 2,8.

Se under AF på side 2:
http://www.olympus.co.jp/en/support/imsg/digicamera/download/manual/esystem/man_ec20_e.pdf

Men jeg har ikke fundet ud af hvad de mener endnu, for mig ser det ud til at virke som normalt.

Skulle altså bla.være sådan med både 12-60 och 50-200 som jo går til 3,5.
 

Knight Palm

Aktiv medlem
King of the Hill

400mm (800mm i 24x36) handhållet med IS ger fina möjligheter. Inte så stort objektiv/extender att släpa på heller. Jag kikade på den förstorade bilden, vilken ser bra ut trots avståndet.
 

Michael Buch

Aktiv medlem
Ja jeg gir dig ret TI, det virker som en rigtig løsning at få 800mm på.

Syntes jeg har kunne zoome og beskære meget uden at billedet er blevet dårligere af denne grund....

EXIF
Kamera: OLYMPUS IMAGING CORP. E-3
Bländare: f/7
Slutartid: 1/400 sek
Känslighet: ISO 100
Brännvidd: 400 mm
Mätmetod: Pattern
Exponeringsmetod: Aperture priority
Blixt: Unknown Reserved value 8
Vitbalans: Manual white balance
Färgrymd: Uncalibrated

Og ja det er håndholdt, min tripod lå der hjemme.......
 
ANNONS