Annons

__Barcelona Street´n Beach v.44__Tjohoo!

Produkter
(logga in för att koppla)
Meddelar härmed att jag är en av 10 som följer med... Tjohoo!!
Så himla kul ska det bli. Varit där en gång tidigare och blev helt förälskad. Det ska bli ett kärt återseende! :)
 
Fotoworkshop Barcelona v.44

Det finns en eller kanske två platser kvar om det är någon som fortfarande går i funderingar på att hänga med på hösten Roligaste & mest genomtänkta fotokurs. www.icepic.se

//Marcus
 
Hallå alla Barcelona rejsare!

Någon som tänker ta med sig badbyxor? Hört att vattnet ligger runt 21 grader.
Vore ju riktigt kul att se alla tjejer bada t ex

//Mackan
 

Bilagor

  • 22748-Hink-vatten-besk2.jpg
    22748-Hink-vatten-besk2.jpg
    24.7 KB · Visningar: 181
Nu är det bara 25 dgr kvar tills jag åker ner iaf! (shit börjar låta som en sträng på Fb, hua)

Ställiningen just nu är att vi är 15 glada fotografer som är bokade och klara för fotorejset i Barcelona. Om det är någon fler som är sugen på att utvecklas så finns en plats ledig till fotoworkshopen www.icepic.se
Men gott om plats i Paris den 19 nov som är en extra insatt endagskurs!

Nåja, Jag säger bara Let´s Rock!!!

//Marcus
 

Bilagor

  • 21907-Krokt-rygg-Kv-100K.jpg
    21907-Krokt-rygg-Kv-100K.jpg
    23.1 KB · Visningar: 162
Sol, regn och jazz!

Average Temperature 54°f (12°c) Average Low Temperature 46°f (8°c) Average High Temperature 62°f (17°c) Average Sea Temperature N/A (17°c) Average Precipitation 40mm Average Rainfall Days 9 Days Average Daily Sunshine Hours 4 Hrs Average Snow Days 0 Days


Barcelona in November quietens down a lot compared to the preceding months.

The average daytime temperatures generally hover around 17°C (that is about 63°F) whereas the average minimum temperatures drop down to 9°C (that is about 48°F.)

The average amount of sunshine expected per day in Barcelona in November is 4 hours.

As the temperatures have dropped by November in Barcelona, it can get too cold for sunbathing and beach visits, so if that is what you are looking for during your holiday, November may not be the best month for you to visit the city.

Moreover, there are fair chances of rain or cloudy overcast days.

The chances of rainfall are for 8 days throughout the month of November. The average monthly precipitation is around 59mm, that is about 2 inches.

The average temperature of the sea in Barcelona in November has also dropped, to a considerably chillier 17°C, compared to the peak temperatures experienced in the warmer months.

There are no expectations of fog or snow during this month, though, so you do not have to worry about the weather taking a considerable turn for the worse if you visit the country in November.

Warmer clothes and some protection from the rain will be necessary in this month, though.

This is a month that outdoor activities and Barcelona’s cultural attractions can be enjoyed, outside of the extreme heat experienced in other months.


Festival Internacional de Jazz de Barcelona is held in Barcelona in the month of November every year. Jazz musicians from all over the Europe come to participate in this week long event.

If you are a fan of jazz, Barcelona’s jazz festival makes the city a fantastic place to visit in November.
 
Tjaba, Lyfter upp tråden lite. Det är fortfarande gott om tid och plats för den som vill hänga med på höstens kanske årets ballaste fotoresa!!!!

//Marcus
 
Hmm, Man kan ju inte säga att den här är Terjad men den är faktiskt gjord i London i somras och helt och hållet drucken av undertecknad utan krussiduller.
En äkta Margerita on the rocks rätt ner i strupen sådär utan vidare serverad på en alldeles suverän Mexikansk restaruang!

Min förhoppning är att vi kan finna något liknande i Barcelona om några veckor eller vad säger ni andra? Jag menar naturligtvis efter att ett och annat glas Cava har gjort sin fulla rätt..

//Mackan som är sugen på att komma ner....
 

Bilagor

  • 18687-Margerita-on-the-rocks-100k.jpg
    18687-Margerita-on-the-rocks-100k.jpg
    32.4 KB · Visningar: 303
Föregående bild fick mig att kontakta hotellet och be dom ordna med ett kylskåp fyllt med Ipa.
Så om vi hårt arbetande fotografer blir törstiga så är det bara att knacka på hos mig :)

Foto: With complements, hotel staff!
 

Bilagor

  • 47155-Ipa-kyl-100k.jpg
    47155-Ipa-kyl-100k.jpg
    54.2 KB · Visningar: 289
Det där såg trevligt ut Mackan! Jag måste också publicera en bild, som däremot är från London, men som också får mig att längta till varmare trakter där det bjuds på god mat och dryck :).
 

Bilagor

  • _DSC6820.jpg
    _DSC6820.jpg
    86.3 KB · Visningar: 270
Mat och dryck i all ära, men inget går upp emot gråtande barn!
 

Bilagor

  • 090911_IMGP3140.jpg
    090911_IMGP3140.jpg
    64.5 KB · Visningar: 262
Ojoj-oj! Nu bär det strax iväg till ett par härliga dagar i Barcelona!

Det finns en restplats ledig till höstens ballaste och roligaste fotoworkshop om det är någon som är sugen och ledig under höstlovet på att fördjupa sina kunskaper under fantastiska föhållanden! www.icepic.se

Och alla ni övriga 16 Vi ses nästa vecka Tjohooo!!!

//Marcus
 

Bilagor

  • 22158-Lufmadrass-pa-vagen-besk-100k.jpg
    22158-Lufmadrass-pa-vagen-besk-100k.jpg
    50.3 KB · Visningar: 247
...Och vips så är man tillbaka hemma!Tack för några riktigt härliga dagar!
//Marcus

Malin lycklig bland regnmolnen i Montserat
 

Bilagor

  • 27250-Malin-pa-sprang-100k.jpg
    27250-Malin-pa-sprang-100k.jpg
    88.9 KB · Visningar: 208
Tack för en kul vistelse där nere med trevligt sällskap!

Var det någon som såg denna gangster i de mörka gränderna? ;)
 

Bilagor

  • _DSC9427.jpg
    _DSC9427.jpg
    65.5 KB · Visningar: 196
ANNONS