Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

a2 - a3 skrivare (och helst scanner)

Produkter
(logga in för att koppla)

a2a3allt

Ny medlem
Hej.

Jag har letat runt lite efter en A2-A3-skrivare, helst kombinerat med scanner (själva scannern behöver dock inte gå över A4 egentligen, men det vore ju trevligt om den gjorde). Saken är den att det är svårt att få en överblick över fältet.

Jag har noterat att det existerar en Canon IPF6000s som egentligen passar perfekt, men den kostar å andra sidan 30k om jag förstått prisuppgifterna rätt. Skulle helst vilja ligga under 10-12k.

Har ni några tips?

Mvh

Hej.

Jag har letat runt lite efter en A2-A3-skrivare, helst kombinerat med scanner (själva scannern behöver dock inte gå över A4 egentligen, men det vore ju trevligt om den gjorde). Saken är den att det är svårt att få en överblick över fältet.

Jag har noterat att det existerar en Canon IPF6000s som egentligen passar perfekt, men den kostar å andra sidan 30k om jag förstått prisuppgifterna rätt. Skulle helst vilja ligga under 10-12k.

Har ni några tips?

Mvh

Jag har aldrig sett någon storformatsskrivare som har inbyggd scanner. Vill du ha en bra _foto_skrivare i A2 och däröver så får du räkna med att hamna runt 30.000.Själv skulle jag välja Epson (Exempelvis Epson 4900) över Canon, men smaken är som baken.

Om du nöjer dig med A3 så blir det mycket billigare.

Om du bara vill ha en färgskrivare i A2-format så finns ju exempelvis http://www.dustin.se/canon-ipf510-a2-(17)/product/5010596586?intcmp=searchProvider_dacsa men jag ser mer på som något man använder för att skriva ut slaskutskrifter (exempelvis stora affischer med prisinformation på din lokala stormarknad).

Epson Stylus Pro 3880 skriver ut i storlekar upp till A2. Klart prisvärd och är förvånansvärt nätt. Välj en scanner separat. Kombinationsprodukter är sällan i proffsnivå.

Som tidigare sagts i denna tråden så springer priset iväg om du kräver en A2-skrivare.

Det finns däremot massor med suveräna skrivare i din prisklass om du kan nöja dig med A3+ vilket är en storlek mellan A3 och A2.

A3=297 × 420
A3+=329 × 483
A2=420 × 594

Tror du att du kan leva med A3+ har du detta att välja på
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v404#rparams=l=s85586898

Jag har den näst billigaste i detta urvalet Pixima IX6550 och jag skulle inte skämmas över att sälja bilderna som den skriver ut. Andra hävdar dock att vissa av Epsonskrivarna skriver ut ofantligt mycket bättre.

Vill du ha en A2 skrivare blir det dyrare och då med detta urvalet
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v404#rparams=l=s85586931

Epson verkar ha en A2-skrivare som passar din budget men jag kan inte säga något om den.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto