Jag har använt Elements 2 och 3 för Windows en längre tid och tycker det fungerar bra. Har aldrig använt stora PS så jag vet inte vad av det som finns där som jag borde sakna, men det är klart kurvor, bättre lagermasker och del annat man läser om i tidningar vore nog bra eller kul att ha tillgång till. Kanske också macro möjligherna i CS2 om man vill upprepa vissa handgrepp ett antal gånger. Några brister är kanske att man inte kan göra speciellt mycket i 16 bit läget samt att konvertering från aRGB till sRGB är lite knölig.
Programmet fungerar bra och räcker för mig till det mesta men vill man tänja gränserna saknas ju dock en del, vet dock inte om jag ännu är beredd att betala ett antal tusingar för CS2.
Kila in i en bokhandel och kika på Photoshop Elements 3 för Digitalfotografer så får du en bra känsla för vad det klarar, det finns också en del skrivet på nätet om tips, tricks och plugins. Kurvor går t.ex. att fixa som plugin.
Jag upplever programmet som stabilt och säkert, har inte haft några incidenter från det att jag skaffade Elements 2 för två år sedan. Finns väl dock bättre katalogiseringsprogram på annat håll. Men just nu står ett antal objektiv en blixt och kanske en D200 högre på önskelistan än CS2.