Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Premiere Elements 10. Uppdatering.

Produkter
(logga in för att koppla)

HåGe

Aktiv medlem
Jag har inte kunnat uppdatera Adobe Premiere Elements 10 till ny version, utan fått felmeddelandet: "Uppdateringsservern svarar inte (felkod U41M1C212)."
Det är tydligen ett känt problem med flera förslag till lösningar (t.ex avinstallera "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter"). Efter många försök har jag nu via "Adobe Application Manager" lyckats få igång en uppdatering. Det visar sig då (efter "lyckad" nedladdning) att det fortfarande är version 10.0 (20110921). Samma som vid inköp, vill jag minnas.

Frågor:
1) Har andra här haft liknande problem? Och vilka lösningar har eventuellt fungerat?
2) Vilken är den senaste versionen? Och är det rimligt att det inte skett någon uppdatering sedan version 10.0?
Samma problem har jag också med Photoshop Elements 10 (Köpt i paket med Premiere 10).

Tacksam för all hjälp.

Det är skillnad på att uppdatera och uppgradera, när man uppdaterar så får man det som tillkommit till den versionen man har och att uppgradera innebär att man skaffar den nya som kommit.

Jo, det har du naturligtvis helt rätt i!
Är det inte så att Adobe i princip upphör med uppdateringar när en ny version finns ute, både för Photoshop Elements och för Premiere Elements? (Undantaget rena buggfixar kanske)
Skälet till att jag uppgraderade bägge två var att RAW-hanteraren i Photoshop elements inte klarade mina nya kameror och lite Googlande visade att några uppdateringar i det avseendet inte skulle komma.

Jo, det har du naturligtvis helt rätt i!
Är det inte så att Adobe i princip upphör med uppdateringar när en ny version finns ute, både för Photoshop Elements och för Premiere Elements? (Undantaget rena buggfixar kanske)
Skälet till att jag uppgraderade bägge två var att RAW-hanteraren i Photoshop elements inte klarade mina nya kameror och lite Googlande visade att några uppdateringar i det avseendet inte skulle komma.

Jo, det stämmer nog med alla Adobes produkter, de som hade Photoshop CC var tvungna att avinstallera den när Photoshop CC 2014 kom för dom störde varann, vilket måste ha varit en miss från Adobe.

Men annars om man har CC versionen av Adobes produkter så funkar uppgraderingen till ett nytt program automatiskt eftersom man "hyr" programmet.

Det var alltså frågan om Elements 10 och uppdatering av denna version. Jag förstår av inläggen att när en ny version av Elements kommer så brukar tidigare version inte längre uppdateras. Det visste jag inte.

Min fråga handlade alltså om problemet med att uppdatera Elements 10 och felmeddelandet med felkoden jag nämnde. Och om någon annan råkat ut för problemet (alldeles oavsett att det inte kommer nya uppdateringar när Elements 12 nu finns).

Fråga 2 var vilken uppdateringsversion som Elements 10 har kommit till.
Jag har 10.0 (20110921). Samma gäller alltså även Photoshop Elements 10.

Tacksam om någon som har version10 av någon av dessa program kan hjälpa mig. Tack i alla fall för inläggen, även om de inte besvarade frågan. Hälsningar

Det var alltså frågan om Elements 10 och uppdatering av denna version. Jag förstår av inläggen att när en ny version av Elements kommer så brukar tidigare version inte längre uppdateras. Det visste jag inte.

Min fråga handlade alltså om problemet med att uppdatera Elements 10 och felmeddelandet med felkoden jag nämnde. Och om någon annan råkat ut för problemet (alldeles oavsett att det inte kommer nya uppdateringar när Elements 12 nu finns).

Fråga 2 var vilken uppdateringsversion som Elements 10 har kommit till.
Jag har 10.0 (20110921). Samma gäller alltså även Photoshop Elements 10.

Tacksam om någon som har version10 av någon av dessa program kan hjälpa mig. Tack i alla fall för inläggen, även om de inte besvarade frågan. Hälsningar

Letade på nätet och hittade detta, vet inte om du redan läst/testat detta:

4. Re: Error code U41M1C212
Sharad Saxena Adobe Employee
Sharad Saxena Oct 31, 2011 11:45 PM (in response to 1jimjames)

Looks similar to what is reported in following thread -

http://forums.adobe.com/thread/586346

Try if the same steps solves your problem.

1. Open Network and Sharing Center

2. Click Change adapter settings

3. Right-click the Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter, and click Disable.

4. Open Adobe Reader and Help > Check for Updates

Mikael

Tack för användbar länk. Där fanns många bra tips. Jag ska kolla vidare. Hälsnngar.

ANNONS
Götaplatsens Foto