Annons

AE-L/AF-L-knappen på D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

fredda665

Aktiv medlem
Jag har försökt att få AE-L/AF-L knappen på min D7000 att fungera som en AF-ON knapp. Inga problem. Men! Jag vill ju givetvis att den på batterigreppet ska fungera likadant men det gör den inte. Den fortsätter att vara på fabriksinställningen.
Jag har provat att ändra inställningen både med greppet på och av. Det är ett Nikon grepp.
Nån med en D7000 som kan prova?
Tack!
/Fredda

Jag har försökt att få AE-L/AF-L knappen på min D7000 att fungera som en AF-ON knapp. Inga problem. Men! Jag vill ju givetvis att den på batterigreppet ska fungera likadant men det gör den inte. Den fortsätter att vara på fabriksinställningen.
Jag har provat att ändra inställningen både med greppet på och av. Det är ett Nikon grepp.
Nån med en D7000 som kan prova?
Tack!
/Fredda

Det är inte så att du helt enkelt missat att det är en inställning för kamerahuset, och en annan för katterigreppet? Inställningen du far efter är f10 enligt första tröffen på google. http://www.imaging-resource.com/PRODS/D7000/zmenu_custom.htmf

Precis så enkelt var det! Tro't om du vill men jag har faktiskt googlat men uppenbarligen inte tillräckligt bra. Jag var nog lite för insnöad på att det var nåt fel på min kamera eller att det skulle vara så.
Tusen tack för hjälpen!

ANNONS
Götaplatsens Foto