** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Af på canon r7 med adapter

Produkter
(logga in för att koppla)

Olle e

Medlem
Undrar hur pålitlig af är med ef adapter på canon r7 typ med sigmas 150-600 fungerar ögonfokus tillfredsställande.
 
Har bara provat med Canons egna EF-objektiv på R-kameror. De fungerar i alla fall bra, även om jag då inte heller jämfört med RF-objektiv.
 
Det borde inte vara några som helst problem. Ögonfunktionen i sig är inte beroende av objektiv. Mitt Sigma-objektiv var lika snabbt på min R5 som på spegelreflexkamerorna. Det här objektivet är ju rätt nytt och borde därför fokusera snabbt.
 
Undrar hur pålitlig af är med ef adapter på canon r7 typ med sigmas 150-600 fungerar ögonfokus tillfredsställande.
Själva adaptern påverkar inte AF. Olika modeller av Sigma 150-600 har skiftande prestanda för AF.
Kanske kan du hitta någon som har testat just din kombination och lagt ut det t.ex på youtube. Du får googla på det.

Jag såg inte att Magnus hann ge det svar du behöver precis före mig!
 
Senast ändrad:
Många rapporterar stora problem med att Sigma och Tamron 150-600 har instabil AF som jagar. Här är några filmer där du kan se hur AF kan bete sig:
Och här är en där han ställer in kameran för att minimera AF-pulserandet:
Han har ytterligare filmer på samma tema med olika kamerahus.
Vill du ha ett billigt alternativ med AF som fungerar så välj hellre RF 100-400. Du missar dock de längre brännvidderna 400-600.
 
ANNONS