Annons

Affär med objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

jrunsten

Medlem
Hej!

Jag är på g att införskaffa ett tele till min 350d. Har stirrat mig blind på tester och recensioner runt om på internet, och kommit fram till att det enda riktigt vettiga sättet att bestämma sig är att få känna lite på dem innnan köpet.

I blekinge finns, vad jag vet, inte någon affär som har några sådana objektiv till salu. Någon som vet något ställe i närheten (södra Sverige lr Danmark) som har ett bra utbud?

De objektiv jag funderar över är Ef300/4L IS, 400/5,6L och 100-400.

Vet ni något - snälla hjälp en vilsen

Ok, ännu mer förvirring, tack för den :)

Men det är som sagt ett ställe som har dessa objektiv jag söker. Jag vill se och känna IRL innan jag köper

Har för mig att Scandinavian Photo har öppnat i butik i Stockholm.
Kan ju kanske vara värt en resa och de borde ju ha det mesta i lager?

/Tommy

Jag har ett 400/5,6 till min 350D, det måste vara ett av det mest prisvärda du kan köpa (trots priset). Ett grymt objektiv.

"Har för mig att Scandinavian Photo har öppnat i butik i Stockholm.
Kan ju kanske vara värt en resa och de borde ju ha det mesta i lager?"

Hur är det med geografikunskaperna?
Det måste väl vara närmare till Bankeryd (Jönköping) från Blekinge än till Stockholm. Dessutom mer välsorterat.
Det är t o m närmare till SP i Göteborg.

Ok så det finns med andra ord några att välja på? Inget i "närheten" av växjö möjligtvis? Ska säkert dit snart så kunde ju passa på då

Största problemet är att det troligen inte finns någon handlare som har alla dessa gluggar på lager just nu då Canon inte kan leverera.
Beställde bland annat ett 400/5,6L i slutet på december och ett prelimenärt leveransbesked säger 1 februari.
De gluggar som kommer in går nog fort som ögat.

ok.. är inte så insatt i det hela. Då kanske man inte ska slösa bensin i onödan då. Och jag antar att det är meningslöst att fråga er vilket jag ska köpa, då alla är lika nöjda med sina leksaker. Jag får klura vidare o ringa runt lite kanske

ANNONS
Götaplatsens Foto