Annons

Agfa Rodinal tillbaka!

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Silverprints nyhetssida kan vi läsa att Agfa Rodinal och även andra Agfakemikalier återigen börjat tillverkas och säljas. Dåliga nyheter är dock att det unika papperet Kentmere Art Classic verkar på väg att försvinna(?) men istället rekommenderar man det Tjeckiska Foma som har ett liknande papper i sitt sortiment, dessutom med variabel kontrast vilket Art Classic saknade. Det fanns ju dessutom bara i en kontrastgrad.

Jippie!

"...including viradon and neutol."

Rodinalen oroade jag mig inte för (för jag räknar med att klara en livstid på det jag har,) men att viradonet kommer tillbaks ska jag fira! antagligen genom att förbruka resterna av det jag har redan i morgon:)

och neutol är inte fy skam det heller förstås..

Tack Nils för den här informationen. Vi analoga rävar vill ju ha fortsatt valfrihet när det gäller film/papper och kemi för svartvitt. Frågan är bara om Photax eller någon annan kommer att saluföra produkterna, eller om man måste vända sig utomlands för att få tag i dem.

Pratade just med Photax och frågade dem. Dels har de lite agfakemi kvar på lager och sen lät det inte omöjligt att de kommer kunna sälja i framtiden även när lagret är slut om produkterna ändå tillverkas. Hoppfullt det här alltså:)

..och viradon får jag hem nytt inom kort för det hade de kvar:)

ANNONS
Götaplatsens Foto