Annons

Albino rådjur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Efwa

Aktiv medlem
Re: Kommentar till Pontus och Efwa

Wolfgang skrev:
Forskningen går ju framåt, så vi får tro "Din" genetiker.
Haha, som jag brukar säga; Tro inte på vad jag säger utan att kolla upp fakta.
Jag kan ju sitta och ljuga också, eller tro på vad skit som helst folk tutar i mig;-)


//Efwa (som hoppas hon tål granskning)
 

Dane_89

Aktiv medlem
Det är ett rådjur eller en hjort!

Det är ett rådjur eller en hjort. det finns en eller flera stammar med vita djur. dom är inga albino! :)
 

Matte_J

Aktiv medlem
RolandM skrev:
Har panelen uppfattningen att detta är ett rådjur eller finns det andra djur som bättre motsvarar den bifogade bilden?
Det är ett rådjur, en hona född försommaren 2002. Jag såg det första gången i maj/juni 2002 och har sedan sett det vid flera tiotals tillfällen, ibland på så nära håll som 10-15 meter. Det är helt vitt förutom en fläck i nacken som går upp på baksidan av öronen, där hon är normalfärgad. Troligen är hon partiell albino. Hennes mor och syskon var normalfärgade och den bock som höll reviret (även de runt omkring) var oxå normalfärgade. Det som var tydligt det första året var att hon växte saktare än syskonen. I samma område har jag tidigare sett en råget som hade en stor vit fläck i pannan, så det kan även vara anlag som finns i stammen där.
Jag väntar nu med spänning på om hon själv ska föda i år, hur avkomman ser ut...
 
Senast ändrad:
ANNONS