Annons

Alla glada 18-35 åringar från sthlm!

Produkter
(logga in för att koppla)

Phunkey

Aktiv medlem
Jag har haft i tankar att ordna till en liten gemensam grupp för oss som ännu inte har hunnit skaffat familj, upptagen med att klättra upp i sin yrkeskarriär eller annat hinder. Du ska framförallt gilla att fota och vill utvecklas. Det vore skoj att kunna träffas lite då och då under veckan att prata om just dina och mina bilder. Filosofera livets mening, tipsar varandra om foto tillfällen eller planera om vår framtid som unga glada fotografer. Kanske ordnar vi en gemensam fotostudio.

Vi söker dig som är ressugen, social, öppen och framförallt en glad typ som inte bangar för lite skit under naglarna. Det kan hända att vi ordnar en liten fototävling med priser.

Eftersom jag själv är en student innebär det att vi anpassar våra utflykter beroende på hur tentorna ligger till.

Vi respekterar dem som inte orkar gå upp klockan 4 på morgonen för att fota lite dimma som har lagt sig på ängen. Så inget är av absolut tvång. Du hänger på i mån av tid och ork. Allt planeras i förväg och i detalj.

Vi kommer att hyra stugor, bilar, bussar om möjligheten och pengar inte är en begränsning kanske en helikopter eller kanske en ubåt. Här går våran fotointresse före allt annat. Det kan hända att Vi hälsar på hos Johan uppe i norrland och övernattar för en rolig fototema "norrland". Eller så våldsgästar vi Lisa nere i skåne som guidar oss för en fotorunda. Vi glada backpackers vet att en resa utan kamera är en misslyckad resa.

Fantasin sätter gränser, Vi ser till att gå över den gränsen.

Så sälj tv:n, dina tv-spel/datorspel, din skönaste soffa eller flickvännen/pojkvännen och kom ut ur garderoben för ett kollektivt fotointresse.

Jag hade först tänkt mig en liten grupp där alla hinner lära känna varandra. Men självklart ska vi inte låta oss begränsa efter ett visst antal.


Har du tiden så har jag orken.
Förslag är välkomna!
 

tritub

Aktiv medlem
Kul idé!

Helt klart.
Dock finns det så mkt annat man måste hinna med... bla jobba...
Men de tål att tänkas på!
 

Phunkey

Aktiv medlem
Vad bra!

Få se hur starkt intresset blir innan verksamheten är igång. Som sagt det är mycket krävande från er sida men samtidigt tror att det ger också mycket tillbaks.

Viktigt är att man är glad och att det finns vilja att lära sig.
 

spike

Medlem
vore väldigt roligt!

Jag är student i Sthlm och tycker det skulle vara roligt att träffa fotointresserade här. Har bara bott här i ett år (ursprungligen från Skåne)
 

Phunkey

Aktiv medlem
Hej på er! Ser att några av er är oxå kth:are. ska själv läsa på kth söder. vi får se vad vi kan hitta på, eventuellt en miniträff angående framtida planer måste styras upp!

Daniel, synd att du bodde liten bort från oss. vi hade självklart välkomnat dig med öppen famn! men vi får se den dagen du hälsar på här i sthlm.

än finns det fortfarande chans för er att joina!
 

Visionfruit

Aktiv medlem
om ni inte tycker jag är alltför ung jag r 17 och mitt fotointresse har just börjat växa så hänger jag gärna på ut o träffas o fotar och snackar skit =)=)
 

andersju

Aktiv medlem
Jag är också intresserad. Börjar på Kulturamas fotolinje snart, så det blir foto för hela slanten (i mer än en betydelse..) framöver!
 

Phunkey

Aktiv medlem
Robert: Du är välkommen!

Martim: Du kommer att få vänta ett bra tag! ;)


Hej igen alla! Har varit lite off här på forumet, men smider samtidigt planer på hur vi ska få ihop det här.

Vill absolut att ni ska engagera er. Vore kul att få träffa er snart. Så tid och rum? När kan ni?

Jag är ledig så här hela veckan, vad sägs på en fredag?

Lämna gärna förslag på dagar som ni kan!
 

martim

Aktiv medlem
sorry.. är just nu i portugal. kommer hem om två veckor. kommer hem den 28:e.

bestäm ni, jag hakar på..
 

Visionfruit

Aktiv medlem
härligt härligt idag på morgon vad det ju riktigt bra fotoväder va riktigt snyggt med sthlm i bakgrunden i dimman från väster bron

jag hänger gärna på för mig passar lördag söndag tisdag onsdag torsdag alldeles utmärkt =)=)=)
 
ANNONS