nimo
Aktiv medlem
Efter att ha fotat ett antal år fick jag i det närmaste en religös upplevelse förra veckan. Efter ett besök i USA köpte jag Canon 24-70mm 2.8L objektiv till med 20D. Jag har sedan tidigare haft ett antal kameror och ett antal objektiv och alltid blivit lite besviken på resultaten. Skärpan är inte tillräcklig, färgerna är lite svaga osv. Jag har alltid trott att det berott på dålig teknik eller dåliga förhållanden och försökt läsa mig till hur jag skulle förbättra dessa ganska grundläggande funktionerna.
Efter att nu ha kommit hem och börjat granska mina bilder förstår jag varför objektiven kostar så mycket, men min rekommendation till alla foto intresserade är klar.
Strunta i 10D eller 20D eller 5D och alla dessa akronymer. Vill ni ha riktigt bra bilder med kanon skärpa och perfekta färger, köp objektiven med röd ring längst fram. Jag kommer aldrig gå tillbaka.
MVH
Niclas
Efter att nu ha kommit hem och börjat granska mina bilder förstår jag varför objektiven kostar så mycket, men min rekommendation till alla foto intresserade är klar.
Strunta i 10D eller 20D eller 5D och alla dessa akronymer. Vill ni ha riktigt bra bilder med kanon skärpa och perfekta färger, köp objektiven med röd ring längst fram. Jag kommer aldrig gå tillbaka.
MVH
Niclas