Annons

"Allt" om D70

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Det här lät ju intressant:

"Continuous shooting at 3 frames per second for a continuous burst of up to 144 pictures (using JPEG NORMAL - Large settings"
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
sagan skrev:
Det här lät ju intressant:

"Continuous shooting at 3 frames per second for a continuous burst of up to 144 pictures (using JPEG NORMAL - Large settings"
Och blixtsynk på 1/500. Najs. Men inget batterigrepp verkar det som...så det blir nog en beggad D100 som andrahus för mig.
 

morberg

Aktiv medlem
Inget är som väntans tider. Jag är så sugen på denna kameran att det inte är sant. Kul att det äntligen har kommit ut lite officiell information.

Jag registrerade mig hos Nikon Sverige för att få ett email när mer info var tillgänglig, men de har fortfarande inte skickat något (eller uppdaterat sin hemsida för den delen). Sista gången jag gör något sånt -- bättre att hänga här och på dpreviews forum för att få aktuell info.

Återstår att få reda på när den kommer i butik och vad slutpriset verkligen blir -- riktpris 10.990 utan objektiv låter högt om denna ska försöka stjäla 300Ds åska.
 

sagan

Avslutat medlemskap
morberg skrev:
riktpris 10.990 utan objektiv låter högt om denna ska försöka stjäla 300Ds åska.
Med tanke på specifikationerna så är den långt mycket bättre än 300D..förutom avsaknaden av vertikalgrepp då.

Helt klart värt det högre priset..om den håller vad den lovar vill säga.
 

morberg

Aktiv medlem
Den har enbart USB 1.1, vilket gör att det blir till att handla en extern kortläsare. Några hundralappar till.

Inget CF-kort inkluderat, men det är väl att vänta. Några hundralappar till.

Trevligt med möjlighet till trådlös fjärrkontroll (ML-L3). Några hundralappar till.

Inget av ovanstående särskilt konstigt tycker jag.

Vad som är värre är att det inte går att använda RAW utan Nikons Capture som kostar några tusenlappar. Det springer snabbt iväg. Men jag vill ha en ändå :)
 

Maverick28

Aktiv medlem
Tror att den prismässigt kommer rasa minst 500:-
Det rekomenderade utpriset i tyskland är faktiskt 1100 Euro Vilket mellan tummen och pekfingret ger ett pris på 9900 Sek.
Det borde innebära att de som vill importera själv eller att svenska butiker köper in från europa....

Skulle gissa på att huset kanske landar på mellan 9000-9500 på de billigaste ställena i sverige om några månader....
 

znabela

Medlem
Skärpedjups kontroll ?

Nån som har koll på om det finns skärpedjups kontroll ?

(och om det finns ryckten rörande uppföljare till D100.. man känner ju sig onekligen akterseglad av Canonfolket..)..
 

sagan

Avslutat medlemskap
Japp, det finns:

"DOF Preview-> When CPU lens is attached, lens aperture can be stopped down to value selected by user (A and M modes) or value selected by camera (Digital Vari-Program, P, and S modes)"
 

Dave

Aktiv medlem
Som tidigare anget så ger den 144 bilder i rad med 3 i fps, men så står det också 12 som max tidigare i artikeln? missade jag något i texten? varför skriva två värden. . . Raw var 4 st i rad.

Dave
 

sagan

Avslutat medlemskap
144 i rad är vad som får plats på ett 256mb kort...inte i bufferten.

Tycker oxå att det var olyckligt formulerat.
 

andgi

Aktiv medlem
Jag har iofs bara läst infon slarvigt än, men jag tror att de menar att kameran klarar att skriva till CF-kortet så snabbt att den interna bufferten inte fylls (förutsatt att man har ett tillräckligt snabbt CF-kort förstås).

[EDIT]
Jag ser också att de valt JPEG/Normal för sitt test så den skriver antagligen inte tillräckligt snabbt till CF-kortet för att klara kontinuerlig RAW eller JPEG/Fine (om inte Normal är lägsta komprimering) längre än vad som ryms i den interna bufferten.

Imponerande men lite lurigt - med det resonemanget har min D30 en buffert på 17 bilder :).
[/EDIT]
 
Senast ändrad:

Dave

Aktiv medlem
Sen de som skriver att den ska vara bättre än 300D, kan ni printa ner vilka punkter som detta ska vara möjligt?

Dave
 

sagan

Avslutat medlemskap
De e ju bara att läsa specifikationerna...men för att nämna några:

*3 bps 12 på raken i JPG.
*SPOT mättning
*omedelbar uppstart
*snabbare slutartid (1/8000).
*ISO 3200/6400.
 
ANNONS