Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativa Mörkrumsmetoder & experiment

Produkter
(logga in för att koppla)

obscene

Medlem
Jag tänkte att jag skulle testa en massa olika sorters alternativa mörkrumstekniker så ni som har någon på lager får görna skriva ner den så ska jag också testa.
har iofs en massa olka experiment själv men det är roligt att testa andra och variera dem.
 

Lasse Mellberg

Aktiv medlem
Alternativa mörkrumsmetoder

Det finns hur mycket böcker som helst i detta ämne vad som nu menas med alternativt????
I den " fotografiska" analoga historien
finns det drygt 1000 olika processer beskrivna.
De flesta processerna kräver ett engagemang för hantverket och bilden. Men annars kan du säkert vända upp och ned på fotopapperet och belysa lite längre så blir det soft och maffigt. Glöm bara inte att spegelvända negativet. Sen kan du också blanda potatismjöl i framkallaren och pensla på
papperet efter exponeringen och frammkalla bilden på det sättet,.,,,,,,Fantasin är den enda begränsningen du har eller hur???`??

mvh
Lasse
 
ANNONS