Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Aluminium Väska

Produkter
(logga in för att koppla)

massemus

Avslutat medlemskap
Ngn som känner till vart man kan få tag på en , aluminium väska el liknande som duger till förvaring utav Kamera samt objektiv & blixtar.

Måste få plats med Canon 1d Mark II, 70-200 2,8L IS, Blixt 580EX, + diverse värdefulla saker..

Reser en del , och vill ha allt ordentligt skyddat ...

Mvh/ Magnus

Eller Storm Cases, deras jämförelse mellan sig och Pelican hittar du här. Dom har ingen återförsäljare i Sverige, men du kan enkelt och smidigt köpa en från UK på denna site.

Några synpunkter om Storm Case hittar du här och här.

-- Nicke

Senast ändrad:
Jag har min Lenstrekker 600 AW med teleobjektiv+hus+film på flyget, men nu när kraven är strängare så funderar jag på att sy en påse i ty neoprene där allt ligger. Sparar alltså ett par kg i vikt. Det finns alltså vi som tänker tvärt om också,, av tvång så att säga;)

Har du "Massemus" tänkt att använda den som handbagage? Då kanske jag upplever en typ Pelican som snäppet overkill + att den helt klart ser attraktiv ut för de mindre ärliga på en flygplats.

/Niclas,

Tips

ÖB och Rusta har, eller åtminstoner har haft, billiga al-koffertar. Jag köpte en som jag förvarar marinelektronik i. Den kostade 300 kronor och är inredningsbar, en toppenväska till kanonpris, den är desutom låsbar. Köpte den på ÖB i Luleå förra året.

Senast ändrad:
Tackar !

Får tacka alla , har beställt genom Clas Ohlsson som hade precis sån väska jag önskade..

Tog även lite inredning, utav gummi !!
Allt som allt = 500:- inkl frakt

ANNONS
Götaplatsens Foto