Annons

Amitech Travel Disk och RAW-filer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiffneck

Aktiv medlem
Jag behöver en enkel och billig disk för mellanlagring av bilder. Amitech Travel Disk ser ut att fylla mina behov, förutsatt att den även ser raw-filer på minneskorten.

Vet någon hur kopieringen fungerar? Tar disken allt innehåll som ligger på minneskortet, eller fungerar det bara med Jpeg-filer?

Det borde väl inte vara något problem, men jag har sett att vissa diskar bara hanterar Jpeg. Fast då har dom visserligen möjlighet att visa bilder också.

Senast ändrad:
Trevligt att höra. Min beställdes igår och är skickad från computercity. Så nu slipper man släpa med sig datorn på semestern.

Canon raw format

Är det någon som testat att föra över raw filer från eos 1 mkII? Det funkar ju bara med firewire kabel till datorn.

Re: Canon raw format

whisky skrev:
Är det någon som testat att föra över raw filer från eos 1 mkII? Det funkar ju bara med firewire kabel till datorn.

Man använder ingen kabel utan stoppar minneskortet direkt i lagringsenheten. Vilken kabelstandard som kameran använder kvittar med andra ord.

Yes! Har precis upptäckt att det fungerade utan något som helst problem. Var lite orolig för att Canons raw filer skulle ställa till det. Men det funkar=)

Den dumpar innehållet på kortet på disken, så filformat ska kvitta. Dock är den inte så snabb, men då det är samma enhet som VP2160 som man får betala ~2100 för på zebramedia för samma storlek så får man ändå anse att Amitech-disken är prisvärd. Jag har mer än ett minneskort så det är inga bekymmer att vänta på enheten att kopiera över från mitt minneskort ändå.

ANNONS
Götaplatsens Foto