Annons

ang. D70 fotopaket hos expert

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj oj oj. Detta måste vara en utav de vanligaste frågorna på fotosidan numera (iallafall på digitaldelen). Det finns massor med trådar som behandlar detta paket. För att sammanfatta va de flesta skrivit:

Nej, den optiken som följer med i expert-paketet är inte särskilt bra.

Satsa istället på att köpa D70 med kitoptiken 18-70 som är betydligt bättre än Sigmas 18-50, sedan kan du senare köpa till en billig telezoom.

Både Nikon, Tamron och Sigma har 70-300 zoomar i prisklassn mellan 1500-2000:- som är betydligt mer prisvärda än den telezoomen som ingår i expert-paketet.

mvh fluffen

sikas skrev:
hur kan jag utläsa av den sidan vilket märke det är på objektivet?
jag är nybörjare, be gentle :)

Om sidan inte kan specificera vad dom säljer så är det kanske fel säljare. Skall du köpa en kamera i denna prisklassen får du inte låta 500 kronor lura sig. Köp kameran hos en seriös fotohandlare.

Vad gäller objektivet så är det mycket riktigt Nikons AF-S 18-70 DX 3,5-4,5 som du skall ha. Sigmapaketet kan EJ rekommenderas.

Tänk på att D70 är ganska dyr, om du är helt nybörjare skulle jag satsat på en billigare kamera i semi-pro klassen. Det är normalt sett inte kameran, utan fotografen som gör bilden!

//

om det är paketet me sigma objektiven vi pratar om så köp inte de,55-200 e ganska ok för priset och det är väll 18-55 med om man tänker på priset, men du kommer nog ångra dig i slutändan endå när du märker att du inte kan få dom där skarpa bilderna, sen e där ju andra nackdelar me sigman...så ja hade nog köpt kitgluggen.=)

Megapolare skrev:
Om sidan inte kan specificera vad dom säljer så är det kanske fel säljare. Skall du köpa en kamera i denna prisklassen får du inte låta 500 kronor lura sig. Köp kameran hos en seriös fotohandlare.

Vad gäller objektivet så är det mycket riktigt Nikons AF-S 18-70 DX 3,5-4,5 som du skall ha. Sigmapaketet kan EJ rekommenderas.

Tänk på att D70 är ganska dyr, om du är helt nybörjare skulle jag satsat på en billigare kamera i semi-pro klassen. Det är normalt sett inte kameran, utan fotografen som gör bilden!

//

sidan jag postade var där jag hittade paketet billigast. finns ju även på flera mer kända sidor men jag tycker inte det står mer info där heller.

jag är så rik så jag måååste ha en dyr kamera direkt. hehe ne skoja bara :) men jag känner att det är lika bra att slå på stort

tack för hjälpen allihop!

Det ja´g kommer att säga nu har jag sagt ett antal gånger...

Jag köpte min D70 hos Expert med Sigma optiken.
'
Gör inte det!! Satsa på kitet med Nikkor 18-70, eller köp enbart huset och välj därefter optik i bra klass.

OBS! sigma optik till salu...18-50 och ett 55-200. Billigt vid snabb affär. Seriöst...

japp... köp inte Expert paketet, du kommer att ångra dig.... det gorde jag ... fick köpa mitt 18 - 70 löst, det blev dyrt.... (Sigma 18 - 50 till salu 500:- )

18 - 70 gluggen är bara för bra :)

Rodney skrev:
japp... köp inte Expert påketet, du kommer att ångra dig.... det gorde jag ... fick köpa mitt 18 - 70 löst, det blev dyrt.... (Sigma 18 - 50 till salu 500:- )

18 - 70 gluggen är bara för bra :)

Vilken säljare du är Henke,sigman suger(till salu)hehehe!

Allvarlig talat...Sigma optiken är förvånansvärt bra i förhållande till prisklassen. Telezoomen tar ju faktiskt bra bilder...har själv förstorat en del bilder tagna med den...inga av mina få kompisar...(som förövrigt är halvblinda) har klagat...jag har en och annan bild tagen med Sigma, uppförstorad på väggen....och samtliga har sagt att "det där var ju en kanonbild"...

Men kommer Kim wallung..(heter han så?) hem till mig , så hittar han brus, sus och allehanda fel...

Så j*vla dålig som många vill göra gällande är inte sigmaoptiken. Visst, 18-50 vinjetterar mer än lovligt vid full bländaröppning & makroavstånd...Och distorsionen vid 18 mm är rätt kraftig...

Men för det priset kan man knappast klaga på Sigmas/Experts "kitoptik".

Jag stör mig mer på att nästan ALL zoomoptik är så bedrövligt ljusokänslig och funderar mer på att skaffa fast optik, med lägsta bländare 1.4 eller så. Hatar att använda blixt.

Jag gissar på att du blir nöjd som nybörjare. Även med Eperts Sigmakit. Men visst, Nikons 18-70 är säkert bättre.

ANNONS
Götaplatsens Foto