Annons

ang. iview media pro

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
Hej!
någon som vet hur man gör för att få samma annotations till andra kopior av bilder med samma filnamn på ett enkelt sätt. som det är nu så sitter man och tragglar igenom och hoppsan där dök dom upp på ett annat ställe, då hade det varit bra o ha nåt sätt att få samma uppgifter på dom som de jag redan knappat in på.
Mvh Rogge

Två sätt:

1. Skapa en metadata template (symbol långt upp till vänster i info-läget)

2. Markera en bild med de data du vill att andra bilder ska ha. Markera övriga bilder. Klicka på den lilla pennan framför de metadata du vill kopiera i info-läget. Pennan blir grön och metadata läggs till alla markerade bilder.

För övrigt finns det en mycket bra och lättläst manual att ladda ner ...

jag har en manual men sitta där på engelska och leta ser jag som onödigt arbete då det brukar finnas vänliga själar som som vet.
Mvh Rogge

Jag läser ofta manualen rakt igenom när jag använt programmet ett tag. Det ger mig alltid massor med värdefull kunskap som jag inte skulle ha kunnat fråga mig till ;-)

ett problem till
varför är alla filnamn från en specifik cd röda, endast på en av alla.
/Rogge

Om de är röda i listen ovanför bilderna beror det på att cd-skivan inte är inmatad.

Om filnamnet är rött under bilderna beror det på att du gett dem en röd "Label"

Kan man tagga raw filer i Iviewmedia pro 3 så att dom kommer med i tiff filen efter en raw konvertering, jag har provat med jag får det inte att funka någon som har någon ide?

ANNONS
Götaplatsens Foto