Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Animerade annonser - skottpengar?

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Jag kan acceptera annonser på fs.se, även animerand annonser, men när de blir "påträgande" tycker jag att det gått för långt.

Just nu ligger det en animerad annons från aifo längst till höger. När jag släpper ner menyn <Din sida> för att försöka läsa vad som står ex.vis under <Dina grupper>, eller <Dina bokmärken> så hoppar annonsen opportunt upp och lägger sig överst i fönstret vid varje animering. Det är stört omöjligt att läsa texten innan annonsen hinner invadera det utrymmet jag vill läsa texten på. Enda tillfället då det fungerar, är om den inte ligger högst upp i högersplaten, dvs. bytt plats med ONOFF-annonsen.

Hej,

Prova att byta till mozilla firefox som webläsare (om du inte redan har det). Där finns det bra möjligheter att slippa annonser mha bla AdBlock. Du kan även installera tillägget FlashBlock för att rensa upp på sidor med (gräslig) flashreklam (t.ex. DN eller SVD).

Klart att även jag förstår att det inte är gratis att driva sajter, men ibland blir det bara för mycket reklam :/

Kör BonEcho som är en optimerad version av FF. Det är bara animerade annonser som ställer till det, annars lyckas jag "städa bort" i övrigt. Tack och lov är aifo borta nu.

Christer Lindh skrev: Är det bättre nu? Dvs lägger sig menyn över som den skall?
Åtgärdat - nu beter den sig som jag anser att den ska, dvs. propsar inte på att få ligga överst hela tiden, utan accepterar att menyn täcker den när menyn falls ned/ut. TACK.

ANNONS
Götaplatsens Foto