Annons

Annonsmarknaden på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag tycker att Fotosidan borde börja rensa upp bland annonserna som uppenbarligen bryter mot reglerna, de som hänvisar till sin Traderaauktion, de som lägger in ny varje dag om samma vara etc. Jönsar som begär 90 procent av nypris, t ex ett Canon 200mm eller ett 400d-hus kommer man väl inte åt, men de är verkligen ett ogräs, kollen och seriositeten på denna marknad har verkligen störtdykt på två år, trist, för då tappar man ju intresse. Önskar de skulle hålla sig till Blocket om de inte har koll.

Visst är det så, men blir väl ändå tråkigt om alla försöker sälja till orealistiska priser. Ett 200/2.8 från Canon säljer Fotokungen för 5995 som demoex med tolv månaders garanti, här bjuds det ut för 7200 kr. En 400d säljs med tolv månaders garanti för under tvåtusen, här vill nån ha nästan fyratusen. Det är väl fjantigt.

Senast ändrad:
Kan bara hålla med Håkan, köp/sälj har blivit en ny blocket/tradera site.
Tidigare kunde man lita på köpare/säljare, det gör jag inte inte längre.
Och priser som ligger över nypris hittas dagligen...

Visst är det så, men blir väl ändå tråkigt om alla försöker sälja till orealistiska priser. Ett 200/2.8 från Canon säljer Fotokungen för 5995 som demoex med tolv månaders garanti, här bjuds det ut för 7200 kr. En 400d säljs med tolv månaders garanti för under tvåtusen, här vill nån ha nästan fyratusen. Det är väl fjantigt.
Nja, fjantigt vet jag väl inte - det kan väl vara olika orsaker till att det ser ut så. Men om du är intresserad av ett objekt och du upplever priset för högt, så inled en förhandling. Och är du inte intresserad av objektet, varför bry sig? ;-)

Tidigare kunde man lita på köpare/säljare, det gör jag inte inte längre.
Vad är det du inte litar på?
Jag har bara haft positiva erfarenheter av annonsmarknaden, både som köpare och säljare...

ANNONS
Götaplatsens Foto