Annons

Anpassa bildstil Canon EOS 550d

Produkter
(logga in för att koppla)

Nattuggla

Avslutat medlemskap
Vore intressant att få veta om någon ändrat sina Parameterinställningar och effekter i kameran och isåfall lite tips.
Jag hade tänkt experimentera lite med bildstilen standard för att få lite mer skärpa,kontrast och färgmättnad i mina bilder.Grundinställningen ligger på 4 i skärpa och inget mer.
Tacksam för lite råd för att hur gå till väga här för att få till lite mustigare bilder.
Alt. är ju förstås att prova sig fram men lite starttips emottages tacksamt.
Vill ha bilden så färdig det bara går direkt i kameran då jag inte är så road av att hålla på med efterbehandling.

Mvh Kicki
 
Om du inte är road av efterbehandling ska du göra just det. Fotografera några motiv du är intresserad av i RAW och ta sen in dem och lek med dem i DPP, Digital Photo Professional, som du fick med på en DVD med din kamera. Med DPP kan du i efterhand applicera vilken bildstil som helst, förutsatt att bilden är tagen i RAW-format. När du väl kommit fram till vilken inställning du gillar, och det är ju bara du som kan avgöra det, då kan du ratta in den i din kamera och fotografera jpeg med hjälp av den bildstilen. Så får du bilder som är så färdiga som möjligt, enligt dina önskemål.
 
ANNONS