Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal bilder med 350D batteri?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
någon som vet ca. hur många bilder man kan ta med batteriet som följer med 350D

jag äger en 350D men efter som jag inte fotar så mkt vet jag inte hur många bilder jag kan ta

har hört att man kan ta uppåt tusen bilder. det var någon tok som testade... du bör dock lägga på minnet att det beror helt på omständigheterna. Temperatur, inställningar, hur du använder din kamera, vilket objektiv du använder, när du laddade batteriet senast, hur gammalt ditt batteri är, hur mycket det är använt... Säkrast är väl att någon gång låta batteriet ta slut. Bränn inte av en massa bilder bara för att prova för det är inte så du kommer använda kameran. Dessutom sliter det onödigt mycket på din slutare.

Min erfarenhet säger mig att ett batteri räcker till runt 500 bilder.

Erfarenhet av standard batteri

Hej,
Jag brukar ligga i snitt på cirka 450 bilder, då finns det lite kräm kvar. Förhållandena har varit 10 - 15 +gr max 10 % har tagits med blixt.

Rob

Re: Erfarenhet av standard batteri

RobbanT skrev:
Hej,
Jag brukar ligga i snitt på cirka 450 bilder, då finns det lite kräm kvar. Förhållandena har varit 10 - 15 +gr max 10 % har tagits med blixt.

Rob

Ungefär så här också om jag skulle använda displayen lite mindre bara. Jag klarar mig def inte bara på ett batteri. Är så irriterande att avbryta nåt man fotar för att behöva ladda batteriet. Har två st o har alltid det som inte är i kameran färdigladdat.

Displayen suger batt

Som K sa så är ett bra sätt att spara batteri för fotgrafering är att minska nyttjandet av displayen. Nyttjar du inte den kan man säkert ta mer än 650 bilder på en laddning.

ANNONS
Götaplatsens Foto