Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Användningsområde för en trasig EOS 650

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad kan man begära för pris för en gammal EOS 650?

Den har fungerat utmärkt i 13 år, men är nu behäftad med något elektroniskt fel. Reparationskostnad överstiger förmodligen motsvarande begagntpris för en fungerande kamera.

Finns det någon som köper upp och använder delar?, Jag har ju behandlat den väl och den ser ut som ny, när man tar bort skyddsväskan.Jag har säkert inte tagit mer än 100 rullar.

Det känns ju lite synd att slänga den, eller...

Jag hoppas att min nya 33:a håller längre..

Släng INTE. Köper du en begagnad 6xx kan du kanske ha den som reservdelskamera. Jag har en 650 och den står sig väl mot min nya 10D, fast den är analog förstås.
Många har 6xx-kameror med en slutare som givit upp. Försök hitta en sån billigt. Du har ju slutaren... om inte annat som ett kul projekt.

vad är fel ?

Undrar bara vad som felet är , det är inte alldes
ovanligt med glappkontakt vid batteriet på 600 serien , men då är den heldöd .
bara en tanke

sälj den

Prova att sälja den på tradera.com , borde kunna inbringa ett par hundra i alla fall .

Du kanske kan ha den som hammare. Annars låter faktiskt det som en bra idé att använda den som bokstöd. Ingen som har en Hasselbladare som slutat fungare. Det skulle funka i min bokhylla.
Allvarligt talat, sälj den som reservdelskamera. Eller behåll den om du själv har nytta av delarna. Men det är ju sällan kameror går sönder så det är kanske bättre att sälja.

ANNONS
Götaplatsens Foto