Annons

Apu

Produkter
(logga in för att koppla)

nisse0354

Medlem
Hej.
Jag har lite problem med att hitta APU i Stockholm. Jag har letet sen i somras och nu v4 till 14 ska jag ut. har lite brådis nu och undrar om det är någon som har lite almäna tips och om vart jag ska leta?

Har fått reda på att det är svårt att få APU för att fotografer oftast vill vara själva och jag holler med dom om det till en viss grad.

Jag har skickat mejl till några med portfolio och sen åkt till dom och pratat men ingen vill ha en APU elev.

Är det någon här som tar emot en praktikant v.4-14 minus 2 mobila lov veckor?

(miljöskadad. Apu, han i Simpsons eller APU som i Aux Power Unit i plan..? Men klockan är 0330 oxå, mina kretskort funkar inte såhär tidigt...)

Förbaskat svårt med APU. Mycket fler elever som studerar foto än fotografer.

Själv suttit o letat plats åt elever.

Lycka till är allt jag kan säga!

Mvh

Tobias

Tack.
Jag fick i går 4 veckor på en studio ska kolla med NVP, dom kunde ha mig i max 2 veckor.
Det är nästan så att man måste känna någon för att få praktik.

ArbetsPlatsförlagd Utbildning.

I flygsammanhang står det som sagt för Auxillary Power Unit, en liten gasturbin med generator som förser planet med ström.

Aha.

APU betyder Arbets Plats Utbildning och är samma sak som Praktik. Vet inte vad det är för skilnad bara att Mediagymnasiet i Nacka (där jag går) vill låta profsiga och säga APU.
Rektorn sa det personligen för alla 2:eek:r.

nisse0354 skrev:
Aha.

APU betyder Arbets Plats Utbildning och är samma sak som Praktik. Vet inte vad det är för skilnad bara att Mediagymnasiet i Nacka (där jag går) vill låta profsiga och säga APU.
Rektorn sa det personligen för alla 2:eek:r.

APU heter det väl ändå för alla program på alla gymnasieskolor i Sverige. ;D

Ska nog vara så att det heter APU på alla gymnasier i Sverige men få som använder det för i allafall mina kretsar så säger alla prao.

PRAO kommer från grundskolan och står för PRaktisk ArbetslivsOrientering. När jag gick gymnasiet sa alla PRAO oxå, men APU hette det ;D

Visserligen är detta totalt OT men ändå ;D

APU = ArbetsPlatsförlagd Utbildning.

CandyStore skrev:
PRAO kommer från grundskolan och står för PRaktisk ArbetslivsOrientering. När jag gick gymnasiet sa alla PRAO oxå, men APU hette det ;D

Visserligen är detta totalt OT men ändå ;D

APU = ArbetsPlatsförlagd Utbildning.
Jag är så gammal att det kallades PRYO (praktisk yrkesorientering) - föregångaren till PRAO!

PRYO var en rätt bra förkortning, för verbet blev "prya", ett ord som funkar rätt bra och blev rätt utbrett. Med PRAO blev det konstigt: pra-a?! Och APU då - apua?

[QUOTE Och APU då - apua? [/B][/QUOTE]

Det vet ju alla att "apu" betyder "hjälp" på finska och om jag inte minns helt fel så blir verbet "hjälpa" på finska "apua".

Iofs rätt OT som det så fint brukar heta.

ANNONS
Götaplatsens Foto