Annons

Att flytta mappar i LR

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
Jag håller på att bli galen! Har suttit och försökt att flytta en mapp i LR men kan inte hitta ett sätt att göra det.

Jag har en mapp på min lokala hårddisk och vill flytta den till en nätverkdisk. Jag ser båda diskar i Volume Browser. Men jag kan inte dra och släppa mappar mellan diskarna. Det enda jag kommit på är att jag kan flytta mappen in i en annan redan importerade mapp. Men det vill jag naturligtvis inte göra. Jag vill att den ska ligga i samma nivå med de andra mapparna. Hur ska jag göra? Känner mig hur dum som helst. :-/

Har du provat att flytta mappen i utforskaren. När du sedan startar LR bör du få en rödmarkering på mappen, högerklicka och välj "locate missing folder" eller liknande.

Mvh
Anders

Tack för ditt svar Anders. Ja, jag har gjort precis som du säger i LR 1. Men eftersom LR 2 har Volume Browser nu trodde jag att det var möjligt att flytta filerna direkt i LR och därmed slippa mellansteget.

Nu efter en hel del sökande på nätet kom jag på hur det är tänkt att göras. Man kan högerklicka på en av de redan importerade mapparna och väljer "Add parent folder" i menyn. Sedan kan man dra och släppa mapparna till denna folder och de hamnar i samma nivå som de övriga, precis som jag ville. Det tog ett dygn för mig att lista ut det. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto