wobbler
Medlem
Jag vill skaffa mig ett betydligt bättre objektiv än kitlinsen som hängde med vid inköpet av min EOS 350D. Jag köpte tidigare 70-200 f/4-gluggen, och är nöjd med vad den presterar inom sitt användningsområde. Men, nu vill jag plåta allt ifrån 'produktbilder' till 'mingelbilder'. Jag har ingen sablarns aning om hur mycket jag måste lägga för att få en optik liknande den som sitter i mitt 70-200, och heller ej om jag kan nöja mig med en fast optik eller om det finns något zoom som har schysst bländare.
Ni som plåtar just produktfoton och liknande, vad har ni att rekommendera? Sigma eller Canon? Finns det något zoomobjektiv i området 14-30? Ska jag hellre satsa på en fast optik och få bättre kvalitet till lägre pris? Det enda jag vet är att jag skulle vilja ha större brännvidd än kitgluggen, få högre kvalitet på bilderna och få in så mycket ljus som det går i kameran. Typ? =)
Ni som plåtar just produktfoton och liknande, vad har ni att rekommendera? Sigma eller Canon? Finns det något zoomobjektiv i området 14-30? Ska jag hellre satsa på en fast optik och få bättre kvalitet till lägre pris? Det enda jag vet är att jag skulle vilja ha större brännvidd än kitgluggen, få högre kvalitet på bilderna och få in så mycket ljus som det går i kameran. Typ? =)