Annons

Auto"gör"??

Produkter
(logga in för att koppla)

martinblomberg

Aktiv medlem
Hej alla.
Har en liten fundering angående PS.

Om jag har en uppsättning bilder jag vill ska se ut på ett visst sätt, alltså: Samma inställningar, ram etc.
Finns det något sätt som gör att PS gör det själv, alltså att man typ ställer in allt man vill ha på en bild och lägger upp det som ett schema så funkar allt det genom ett tryck?

Hoppas någon stackare fattar vad jag menar med mitt svamel...

Mvh Martin

Skrev i nån annan tråd för evigheter sedan och klipper in det svaret här med..

Har du photoshop7 så kan du spela in ett eget macro och sedan välja automate-batch via arkivmenyn. (tror inte det finns i alla PS-versoioner fast kanske..)

Så här: Du går in på actions, längst ner där har du knappar varav en är för inspelning (håller du pekaren på ser du vilken), sedan gör du det med en öppen bild som du vill att macrot du tillverkar ska göra och sparar som du vill ha bilderna i mappen sedan. När macrot är klart tryck stoppknappen. I arkivmenyn hittar du automate och där är det batch du ska välja för att kunna välja ny mapp att spara till.
/Lotta

gör en funktionsmakro och sen en droplet av makrot så behöver du bara dra mappen med alla bilderna till droplettikonen så fixar ps alla bilderna själv på ett kick.
batch vet jag dock inte vad det är... men så kör jag svensk version, så det kanske är därför. droplet är dock droplet oavsett språk.

ANNONS
Götaplatsens Foto