Annons

Auto tone adjustment biter inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag försöker få till en preset i ACR att lägga på flera bilder på en gång. Har redigerat en bild och väljer att skapa en ny preset. Där bockar jag i de parametrar jag vill använda (kontrastkurva, skärpa, brusreducering o.s.v.) samt lämnar de parametrar som justeras av "auto adjust" tomma (exposure, contrast, highlights, shadows, whites och blacks). Jag bockar för "Apply auto tone adjustments" och sparar med nytt namn. När jag sedan öppnar tre nya raw-filer i ACR, markerar alla (select all) och väljer min preset så appliceras alla inställningar inkl. auto tone på första bilden men på övriga bilder appliceras alla inställningar UTOM exposure, contrast, highlights, shadows, whites och blacks. Hela preseten funkar alltså på den bilden som är markerad med en tjock linje runt, med övriga bilder som är invalda med select all får hela preseten utom auto adjust. Vad är det jag missar?

I Lightroom brukar jag lägga på en preset med auto adjust vid import eller senare i biblioteksmodulen och det funkar fint...
 
ANNONS