Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Automatisk scrolling

Produkter
(logga in för att koppla)

Haraldus

Aktiv medlem
Automatisk scrolling
När jag kör trådlöst bredband så har det plötsligt blivit så att alla websidor men även filelistor och sidor i worddokument etc. scrollar ner till slutet av fönstret/dokumentet. Kan knappast hävas genom klickning på scrollinjalen förrän hela sidan är inläst. Har provat att slå på och av Smooth Scrolling utan resultat.
Kör Windows XP och IE8 och OutlookExpress6
/Harald

Senast ändrad:
Kanske glapp i tangentbordet? Det kan bli knasigt när någon tangent fastnat ibland på vissa tangentbord har jag märkt. Kan hända har din neråtpil råkat ut för något sådant?

Piltangenterna funkar… När jag kör samma laptop med samma trådlösa bredband i stan så funkar allt perfekt. För ett år sedan blev det ett liknande fel och det visade sig bero på en felaktig installation av programvaran i datorn som styr masten. Detta fel kunde Telia varken förstå eller göra något åt. Vände mej till slut till en tekniker på det konsultföretag som Telia anlitar. Han beskrev i detalj vad det var som var fel men han hade inte behörighet att rätta felet. Meddelade Telia detta som efter segt motstånd och efter 6 månader ställde om några parametrar enl. instruktion…

Har nu haft kontakt med samma tekniker som uppger att masten är rätt konfigurerad men att den skickar ut vissa skräpsignaler som browsrar inte gillar. Bad då Telia göra reset och starta om mastens dator vilket de nu gjort… …fast bläddringen kvarstår även i Word. Frågan är om några registervärden fått skräpvärden… Funderar på om något upprensningsprogram t ex Cclean eller liknande skulle kunna hitta och åtgärda felet. Jag vill helst inte formatera om hårddisken.
/Harald

ANNONS
Götaplatsens Foto