Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Avtryckare som slutat fungera.
- Trådstartare Stemagson
- Start datum
Hans Österlind
Aktiv medlem
Nu på vintern brukar jag lägga kameran i en sluten plastpåse innan jag går in med kameran för att undvika kondens och så får den vara där minst tills jag själv tinat upp. Minneskortet kan man lägga i fickan för man kanske inte vill vänta på bilderna alla gånger. I övrigt verkar det vara konstigt fel, hur gick det?Ute i kylan - 7-8 grader med min Fujifilm X-T5, efter en halvtimme så slutatde avtryckaren fungera, övrig elektronik inga problem. Fukt i kontakter? Efter en timme i rumstemperatur samma problem. Någon annan som råkat ut för det?
Stefan.
Stemagson
Medlem
Den förblev låst, även när jag tog bort batteri, minneskort och några timmar i rumstemperatur. När jag avlägsnade objektivet släppte det??? Har skrivit till Fujifilm men inte fått något svar.Hur gick det med detta?
Anders_99
Aktiv medlem
Var ute ett antal gånger under vintern här, allt från +/- 0 till -10, både fuktigt och tort. Men har inte haft några problem, men har däremot lycktas montera ett objektiv slarvigt och fick skumma fel. Låter som att det har blivit dålig kontakt mellan någon av kontakterna på kamerahuset med de på objektivet. Tyvärr blir det bara en spekulation....