Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bältesclips till kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

erro.se

Aktiv medlem
Finns det nån sorts mojäng som gör att man enkelt kan clipsa fast en kamera direkt i ett vanligt bälte/byxlinning?

Jag har för mig att jag någonstans sett nånting i stil med en liten clips som man skruvar fast i kamerans stativfäste, och sen en motsvarande hållare som sitter fast i bältet. Sen är det bara att klicka dit kameran när man inte vill bära på den. Och snabbt och enkelt klicka ur kameran när man ska ta en bild.

Spiderholster kanske
Finns varianter på den på nätet nånstans...

/Stefan R. Nilsson

Nåt sånt ja, men Spiderholster var lite onödigt stor, och med ett helt bälte dessutom.

Det jag är ute efter är att kunna fästa min NEX-5N i bältet. Den är ju en väldigt liten systemkamera, men inte så liten att man stoppar den i byxficka. Och ibland skulle jag vilja slippa ha den på axeln eller i handen. Tänkte att nån liten smidig bältesclips borde finnas som löser detta, som man bara fäster i sitt vanliga byxbälte.

Fler förslag?

Eller någon gör-det-själv-variant?

ANNONS