Annons

Bärbar lagring/laptop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Har insett att jag måste investera i en bärbar lagring av något slag vilket plånboken tycker är en usel idé då jag precis köpt en ny staionär arbetsstation.

Normalt sett klarar jag mig med mina minneskort men vid längre utflykter på 2-3dgr och längre behövs det nåt att tanka över till.

En bärbar data (beggad) vore nog det bästa så man kan skriva lite texter också när man får tid över i gömslet eller dyl.

Vad är minimum som krävs prestandamässigt för att klara av XP och CS2?
Kanske batterikapaciteten är för dålig på en lite äldre bärbar för att vara användbar?

Tankar,tips och kunskap?

Komplext problem....

Hej Jan! Uansett ny eller gml. Notebook. Du kann inte göra mycket arbete på batterier. CS2 använder mkt. processorkraft och memory. En enkel mellanlagringsenhet är nok vettigare.
Jag har en utan skärm, for minimalt batteribruk. Primärt kör jag med 6 x 1GB Sandisk EXTR.II, och 4 x 2GB dito. Materialet blir fördelad på flera enheter, och alt tappas icke ved evnt. crash.
Priset på flash-card är ju relativt rimelig nu.
mvh Erik J

Annars är det ju inte så tokigt att köpa t.ex en ipod 30/80gb. såg också att det finns lagringsenheter med större skärm och stor kap. sspeciellt utformad för situationer liknande din egen.

Tack Erik och Tommie för era tankar. Ni har nog rätt, en bärbar blir inte bra i den prisklassen.
Ska kolla alternativen med med Ipod och dyl.

Mellanlagring 120 Gb

Hej. Kolla på zebramedia.com. Dom har en liten enkel hårddisk, CD70X, med inbyggd kortläsare och batteriladdare, i olika storlekar. Med 120 Gb hårddisk går den på ca 2300 inkl moms. Dvs ungefär vad ett CF 4Gb extrem III kostar.

Har en Archos AV 400 (AV 420) på 20Gb som är grym vid mellanlagring, 2Gb tar 8 minuter att överföra. Kan verkligen rekommendera den, ett plus är också skärmen på 3,8 tum, att man kan spela in från tv/dvd och spela upp såklart och inte nog med det så är den snygg också. :)

Jag köpte min AV400 beg men AV420 finns ny, kan inte skillnaderna på dom, om det ens är någon. :p

(Kan ladda upp lite bilder på den om du vill, annars finns det endel på google du kan kolla på.)

Edit: Ska du bara använda den för att mellanlagra bilderna och inte titta på dom så verkar ju Peters förslag bättre.

Fler förslag, tackar för dom.

Knepigt det här med mellanlagring vilket det nu blir när jag inte har råd att köpa den bärbara jag vill ha/behöver.

Tror jag satsar på en billig variant tills det blir läge för en bärbar.

Har ni fortsatta förslag är det bara att tipsa vidare.

Här finns en Digital fotokopieringsbox med kortläsare, som jag tycker värkar intressant.
Man kan själv välja hur många GB den ska rymma, eftersom man sätter in en 2,5" IDE-hårddisk i den.

Länken funkar visst inte. Sök här efter artikelnummer 976014-11 så ser du den.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto