Annons

Bärbart till Photoshop cs hos Dustin bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)

Sudret

Aktiv medlem
Behöver en bra dator för mitt hanterande av bilder, hittade denna hos Dustin

Det är en ACER ASPIRE V3 CI5 2.5 6GB/500 GT630 15.6" W7HP dator på Dustin home! 4490:-. det sitter i5 med NVIDIA GeForce GT 630M & dedikerat 2000 MB minne. Funkar den till att köra Photoshop cs /Elements på ett bra och snabbt sätt i denna dator, någon som vet?

Artikelnr på Dustin 5010649282

http://www.dustinhome.se/product/50...,5010598525_1_,5010184329_1_#intcmp=Flik_home

Prestandamässigt kommer det funkar utan problem, skärmen lär däremot inte vara lika rolig att jobba med då jag antar att det är en såkallad TN-panel. Du kommer alltså inte kunna titta på skärmen utan att få massa färg och kontrastskiftningar på den, o alltså aldrig kunna veta när bilden faktiskt ser rätt ut. Kopplar du däremot in en bättre extern skärm så funkar det nog.

Visst kan det vara så att skärmen inte är bra men tanken är att jag oftast skall köra på en extern skärm, men jag vill även kunna ta med datorn vid resor och photoshop kurser mm. Jag har en DELL 2209WA med E-IPS panel som funkar otroligt bra till bildbehandling. Men själva datorn verkar ok till bildbehandling. så jag får nog fundera på om det inte får bli en sådan :)

Visst kan det vara så att skärmen inte är bra men tanken är att jag oftast skall köra på en extern skärm, men jag vill även kunna ta med datorn vid resor och photoshop kurser mm. Jag har en DELL 2209WA med E-IPS panel som funkar otroligt bra till bildbehandling. Men själva datorn verkar ok till bildbehandling. så jag får nog fundera på om det inte får bli en sådan :)

Ja, den har ju 6GB RAM så det är ju också OK. Men de är slut nu.

ANNONS