Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bärrem för stativ
- Trådstartare B.T
- Start datum
AnWi
Aktiv medlem
B.T skrev:
Nä med en rygga funka det ju inte
jag brukar plocka med mig det jag tror behöva
det ryms i en axelväska.
Jag föredrar rygga, men det är jag det. Då får man händerna fria. Letade länge innan jag bestämde mej för stativ. Till slut blev det ett Feisol CT-3401 med Acratech Ultimate Ballhead. En härlig kombination som både är lätt och skön att bära. http://acratech.net
Om jag vill kan jag sätta stativet bak på ryggan men det är så skönt att bära att jag oftast har det i handen. (Ibland bär jag stativet i den medföljande väskan).
Eftersom jag cyklar mycket är axelväska inget för mej. I ryggsäck kan man dessutom bära mer och tyngre utan problem. Nackdelen är att det blir varmt om ryggen denna årstid.
/AnWi
dumbo
Aktiv medlem
Rent spontan reaktion på remmen ifråga:
Det verkar onödigt jobbigt att ta loss stativet från den. Eller rättare sagt så måste sklija på rem och stativ om man vill fälla upp stativet, iaf vad det ser ut som.
Den finns ju andra remmar som tillåter att man fäller upp stativet med remmen kvar på.
Inte likna piffiga med vadderad dyna mot ryggen och så men...
Personligen använder jag oftast ryggsäck, men bär ibland stativet i den medföljande väskan, ibland vid sidan av ryggsäcken, eller, när jag bara har toploadväskan med mig, bak på ryggen.
Inte så sällan går jag omkring med stativet i handen, ibland med kameran monterad på stativet, om det är så att jag är ute och fotar när stativ ofta kan vara aktuellt.
Edit:
Jag såg inte den lilla bilden där stativet är uppfällt med remmen på. Fick uppfattningen att det inte gick först.
Det verkar onödigt jobbigt att ta loss stativet från den. Eller rättare sagt så måste sklija på rem och stativ om man vill fälla upp stativet, iaf vad det ser ut som.
Den finns ju andra remmar som tillåter att man fäller upp stativet med remmen kvar på.
Inte likna piffiga med vadderad dyna mot ryggen och så men...
Personligen använder jag oftast ryggsäck, men bär ibland stativet i den medföljande väskan, ibland vid sidan av ryggsäcken, eller, när jag bara har toploadväskan med mig, bak på ryggen.
Inte så sällan går jag omkring med stativet i handen, ibland med kameran monterad på stativet, om det är så att jag är ute och fotar när stativ ofta kan vara aktuellt.
Edit:
Jag såg inte den lilla bilden där stativet är uppfällt med remmen på. Fick uppfattningen att det inte gick först.